شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۱۶ بازديد
۰ ۰

بررسی خصوصیات کامیونت جک 5 تنی

 

کامیونت جک 5 تنی یکی دیگر از انواع محصولات تولید شده در شرکت ایران دیزل است. این کامیون موفق شده است که استاندارد آلایندگی یورو 5 را به خود اختصاص دهد. حداکثر توان و قدرت موتور این نوع کامیونت در شرایط سخت جاده ای معادل 3600 اسب بخار است. حداکثر گشتاور تولید شده توسط موتور این نوع کامیونت، 2800 سی سی ارزیابی شده است. شرکت ایران دیزل در طراحی کلاچ کامیونت 5 تنی جک از مدل تک صفحه ای خشک دیافراگمی استفاده می شود. این نوع کلاچ به کمک سیستم هیدرولیکی، عوض کردن دنده را برای رانندگان ساده تر و راحت تر کرده است.

 باتری در کامیونت جک 5 تنی که به عنوان منبع اصلی تأمین کننده برق محسوب می شود، دارای ولتاژ 100 آمپر است. در طراحی سیستم ترمزی این نوع کامیونت از ترمز جلو دیسکی عقب کاسه ای استفاده می شود. فرمان هیدرولیکی در کامیونت 5 تنی، چرخاندن غربیلک فرمان را برای راننده بسیار راحت کرده است. بنابراین نیازی نیست که راننده در هنگام چرخش فرمان، فشار زیادی را به عضلات و ماهیچه های دست های خود وارد کند. https://dieseliran.com/

طراحی داخلی اتاق کامیونت جک 5 تنی بسیار زیبا است و دارای امکانات مختلفی مثل صفحه نمایشگر و سیستم های هشدار دهنده است. راننده می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت از روی صفحه نمایشگری که در جلوی کابین نصب شده است بخواند. همچنین در قسمت جلوی کابین سنسور های مرتبط به قفل بودن درب ها و کمربند ایمنی تعبیه شده است.

 

https://issuu.com/naimaherman5

https://www.twitch.tv/naimaherman5

https://www.openstreetmap.org/user/NaimaHerman5

https://www.tripadvisor.com/Profile/835naimah

https://www.4shared.com/u/SqNNOySZ/NaimaHerman5.html

https://www.zillow.com/profile/NaimaHerman5

https://www.indiegogo.com/individuals/35399903

https://hubpages.com/@naimaherman

https://unsplash.com/@naimaherman5

https://www.evernote.com/shard/s393/sh/f188b853-de43-6594-fe3f-8bb94b203698/nZO4Pza9xHwFkqxwu_ZYa8NA4wntPT9o89naUweXpEd0tASjvqcXbEcMjQ

https://www.liveinternet.ru/stat/dieseliran.com/

https://coub.com/21e9df7d62abfdc9d78c

۱۰ بازديد
۰ ۰

تفاوت بین هاست و سرور

عبارات سرور و هاست اغلب در بحث‌ها و محتوای مرتبط با وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند، اما اجزای مختلفی از اکوسیستم وب هستند. تفاوت‌های زیادی بین هاست و سرور وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم. برای این بررسی، مجددا ویژگی‌های هر کدام را مرور می‌کنیم تا تفاوت‌ها مشخص شود.

۱. ویژگی‌های سرور در مقابل هاست

سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که داده‌ها را ذخیره و پردازش می‌کند، به درخواست‌ها پاسخ می‌دهد و محتوای وب را از طریق اینترنت به دستگاه های کاربران تحویل می‌دهد. همچنین مسئولیت رسیدگی به وظایف مختلف از جمله میزبانی وب‌سایت‌ها، پردازش جست‌وجوها در پایگاه داده، ارائه خدمات نمایش صفحات وب، مدیریت ارتباطات ایمیل و غیره را بر عهده دارد.

سرورها دارای قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قوی هستند، از جمله قدرت پردازش کافی، حافظه (RAM)، ذخیره‌سازی سریع و قوی و اتصال پرسرعت به شبکه برای رسیدگی به درخواست‌های متعدد کاربر به طور همزمان. در ارتباط با وب‌سایت‌ها، وب سرور نوع خاصی از سرور بوده که مسئول میزبانی و ارائه محتوای وب به مرورگر کاربران در هنگام درخواست وب سایت است.

******* رایگان برای کامپیوتر

هاست و سرور چه تفاوتی با هم دارند؟ مقایسه جامع ویژگی‌های هاست و سرور را در مقاله زیر بخوانید.

۲. ویژگی‌های هاست در مقابل سرور

هاست (Host) در حوزه وب‌سایت‌ها به ارائه ‌دهنده یا سرویس میزبانی وب اطلاق می‌شود که فضا و زیرساخت سرور را برای ذخیره و دسترسی به وب‌سایت‌ها به مشتری ارائه می‌دهد. شرکت‌های میزبانی، وب سرورها را به جای صاحبان وب‌سایت نگهداری و مدیریت می‌کنند و وظیفه اطمینان از عملکرد مناسب سرور را برعهده دارند. آن‌ها فضای سرور، سخت افزار، نرم افزار، اتصال شبکه و سایر منابع مورد نیاز برای اجرای یک وب‌سایت را فراهم می‌کنند.

صاحبان یا مدیران وب‌سایت‌ها خدمات میزبانی را اجاره می‌کنند یا مشترک آن‌ها می‌شوند تا وب‌سایت‌هایشان ذخیره و به صورت آنلاین در دسترس قرار گیرند. میزبان تضمین می کند که سروری که فایل های وب سایت را در خود جای داده است برای کاربران در سراسر جهان قابل دسترسی است. نگهداری سرور، امنیت، پشتیبان گیری و سایر جنبه های فنی را مدیریت می کند.

پس هاست، بخشی از یک سرور است که با پیکربندی مناسب و استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط، برای میزبانی وب‌سایت بهینه‌سازی و آماده شده است و بخشی از منابع سرور را استفاده می‌کند.

به‌طور خلاصه و در تعریف سرور یا کلمه‌های Server و Host، سرور سخت‌افزار یا نرم‌افزاری است که مسئولیت پردازش و ارائه محتوای وب را بر عهده دارد، در حالی که هاست یا سرویس میزبانی، در زمینه وب‌سایت‌ها، بخشی از زیرساخت‌ها و منابع سرور را برای دسترسی به وب‌سایت‌ها در اینترنت فراهم می‌کند.

 

راهنمای خرید سرور

اگر در نظر دارید یک سرور برای سازمان یا پروژه خود خریداری کنید، تصمیم‌گیری آگاهانه بسیار مهم است. یک سرور خوب می‌تواند سرعت و کیفیت عملیات شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

در تهیه سرور برای کسب‌وکار آنلاین خود، دو راه پیش رو دارید:

  • خرید سرور فیزیکی
  • خرید سرور مجازی (اجاره سرور)

به بیان دیگر شما با دوراهی خرید یا اجاره سرور روبه‌رو می‌شوید. خرید سرور فیزیکی، در ظاهر شاید مزیت‌هایی همچون کنترل کامل روی سرور و برخی صرفه‌‌جویی‌های اقتصادی را به‌همراه داشته باشد. البته بسیاری نگرانی‌های دیگر ازجمله نگهداری و تأمین زیرساخت دارد.

درمقابل، اجاره کردن سرور از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات زیرساخت، خیال شما را از بسیاری از موارد راحت می‌کند. در این روش، شما سرور ابری، اختصاصی، مجازی یا هر نوع سروری که مدنظر دارید را اجاره می‌کنید و مسئولیت‌های پشتیبانی، نگهداری یا حتی کانفیگ و پیاده‌سازی نرم‌افزار را به شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ می‌سپارید.

اغلب شرکت‌های بزرگ دنیا، راهکار اجاره کردن سرور حرفه‌ای را انتخاب می‌کنند. آن‌ها با این کار مطمئن می‌شوند که داده‌ها و اطلاعات‌شان در یک محیط فیزیکی امن (دیتاسنتر) نگهداری می‌شود.

 

https://forum.carergateway.gov.au/s/profile/0058w000000VYpzAAG

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/FionaTyler5

https://lwccareers.lindsey.edu/employers/f4cc172a-8d32-4fd4-b9bf-5706157975c1/dashboard

http://bazar.5zszv.edu.sk/user/profile/2083594

https://jobs.ict-edu.uk/user/fionatyler5/

https://harvard.ltd.education/user/fionatyler5/

http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/302849/Default.aspx

https://grupoperuinnova.edu.pe/members/fionatyler5/

https://cibertronic.edu.pe/members/fionatyler5/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=Main&screenType=change

https://bogotamihuerta.jbb.gov.co/miembros/fiona-tyler/

 

۱۱ بازديد
۰ ۰

آبله پوستی نوزادان

آبله پوستی نوزادان یک حالت التهابی پوست است که در ناحیه پوشش داده شده توسط پوشک رخ می‌دهد. این حالت معمولاً بدون عارضه و با رعایت چند نکته ساده قابل درمان است. اما گاهی ممکن است باعث عفونت‌های باکتریایی یا قارچی شود که نیاز به مراجعه به پزشک و تجویز دارو دارد.

علائم آبله پوستی نوزادان شامل قرمز شدن، تورم، حساسیت، خشک شدن، ترک خوردگی یا بثور زدن پوست در ناحیه پوشک هستند. این علائم ممکن است در کشاله‌ران، باسن، تناسلی یا شکم نوزاد ظاهر شوند. نوزاد ممکن است به دلیل خارش یا درد پوست، بی‌قرار یا گریان شود.

علت آبله پوستی نوزادان معمولاً رطوبت، فشار، اصطکاک یا تحریک شیمیایی است. وقتی پوشک کثیف بر روی پوست نوزاد باقی بماند، ممکن است باعث رطوبت و فشار بر روی پوست شود که منجر به التهاب می‌شود. همچنین اگر پوشک بسیار س str tight باشد یا اگر لباس نوزاد اصطکاک زیاد با پوست داشته باشد، ممکن است باعث آسیب به پوست شود. علاوه بر این، اگر نوزاد از محصولات حاوی عطر، الکل، صابون یا کرم‌های نامناسب استفاده کند، ممکن است باعث تحریک شیمیایی پوست شود.

برای پیشگیری و درمان آبله پوستی نوزادان، باید به چند نکته توجه داشت. اول این که باید پوشک نوزاد را به صورت منظم و هر بار که کثیف شود، عوض کرد. دوم این که باید پوست ناحیه پوشک را با آب ولرم و بدون صابون شست و خشک کرد. سپس کرم‌های حاوی زینک اکسید یا وازلین را به صورت لایه نازک روی پوست زده و پوشک را به صورت مناسب ببندید. سعی کنید پوشک خیلی ت str tight ya loose نباشد. همچنین می‌توانید به نوزاد فرصت بدهید که بدون پوشک باشد تا پوستش تهویه شود. اگر نوزاد شیر مادر می‌خورد، می‌توانید شیر خود را روی پوست آبله زده و خشک کنید. این کار باعث تسکین التهاب و ترمیم پوست می‌شود.

بیماری های کودکان و نوجوانان

اگر آبله پوستی نوزادان بعد از چند روز بهبود نیابد یا علائمی مانند تب، ترشح چرک، بوی بد، بثورات پر مایع یا خونریزی داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. این علائم ممکن است نشان دهنده عفونت باکتریایی یا قارچی باشد که نیاز به درمان با آنتی‌بیوتیک یا ضد قارچ دارد.

۱۷ بازديد
۰ ۰

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی خراب به کامپیوتر

تصور کنید به هر دلیلی تاچ و ال سی دی گوشی اندرویدی شما آسیب دیده و حالا نگران اطلاعات ذخیره شده خود در دستگاه هستید!   در این شرایط چگونه می توان اطلاعات گوشی را ذخیره و به کامپیوتر منتقل کرد؟ در این مقاله از سایت  mobile 110   با نحوه   انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی خراب به کامپیوتر آشنا می شویم.

 

شکستگی ال سی دی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در گوشی های موبایل رخ می دهد و روزانه بسیاری از کاربران با آن مواجه می شوند. اما به نظر شما چگونه می توانیم اطلاعات گوشی که ال سی دی آن خراب است را ذخیره و به کامپیوتر انتقال دهیم؟ تصور کنید که قرار است گوشی خراب خود را به تعمیرگاه ببرید و حالا نگران از دست دادن اطلاعات داخلی گوشی خود هستید یا می خواهید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود در رایانه خود داشته باشید. چطور می تونی این کار رو بکنی؟

 

برای انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی آسیب دیده به کامپیوتر در این صورت می توانید از نرم افزار عالی و کاربردی Dr.Fone استفاده کنید. برای این منظور کافی است یک کابل رابط بین کامپیوتر و گوشی داشته باشید و نرم افزار Dr.Fone را دانلود و بر روی کامپیوتر نصب کنید. در ادامه این مقاله قدم به قدم نحوه انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی خراب به کامپیوتر با استفاده از نرم افزار Dr.Fone را یاد می گیریم. توجه داشته باشید که حتی اگر تاچ و ال سی دی گوشی شما کاملا خراب شده باشد، می توانید با استفاده از Dr.Fone اطلاعات آن را به کامپیوتر خود منتقل کنید. با موبوسرویس همراه باشید.

 

با Dr.Fone داده ها را از تلفن LCD شکسته به رایانه شخصی منتقل کنید

برای انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی خراب خود، ابتدا باید Dr.Fone را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید این برنامه محبوب و شناخته شده را دانلود کنید. پس از دانلود برنامه، آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و سپس مراحلی که در ادامه توضیح خواهیم داد را دنبال کنید:

Dr.Fone را اجرا کنید و روی گزینه Recover در منوی اصلی آن کلیک کنید. مکان این گزینه ممکن است بسته به نسخه های مختلف برنامه کمی تغییر کند.

 

در این مرحله باید گوشی خود را با استفاده از کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید تا Dr.Fone آن را تشخیص دهد. برای ادامه این مرحله می توانید سیستم عامل گوشی خود را نیز انتخاب کنید. برای مثال، اگر گوشی شما اندروید است، روی Recover Android Data کلیک کنید.

 

از آنجایی که اطلاعات گوشی ال سی دی خراب باید به کامپیوتر منتقل شود، در این مرحله باید از منوی سمت چپ برنامه گزینه Recover data from breaked phone را انتخاب کنید. سپس در وسط صفحه، موارد و اطلاعاتی را که می خواهید به رایانه خود منتقل کنید، انتخاب کنید. همانطور که می بینید، اطلاعاتی مانند مخاطبین، پیام ها، تاریخچه تماس ها، پیام ها و پیوست های واتس اپ، عکس های گالری، فایل های صوتی، فیلم ها (فیلم ها) و اسناد (اسناد) قابل انتخاب و انتقال به کامپیوتر هستند. با استفاده از Dr. . برنامه Fone پس از مشخص کردن اطلاعات مورد نظر، روی Start کلیک کنید.

 

در این مرحله نرم افزار Dr.Fone از شما می خواهد که مشخص کنید مشکل گوشی چیست! اگر ال سی دی گوشی روشن است اما تاچ غیرفعال است، گزینه Touch does not works یا دسترسی به گوشی را ندارد و اگر LCD خراب است و گوشی اصلا روشن نمی شود، گزینه Black/Broken Screen را انتخاب کنید.

 

این مرحله یکی از مهم ترین مراحلی است که هنگام ارائه تنظیمات و اطلاعات باید به آن توجه کرد. در این قسمت باید مدل دقیق گوشی خود را مشخص کنید. برای مثال، اگر گوشی شما Samsung Galaxy S6 Edge Plus است، از منوی سمت چپ، Galaxy S6 Edge Plus را انتخاب کنید. در قسمت سمت راست و برای گزینه Device model باید مدل دقیق گوشی خود را مشخص کنید. اگر در یافتن مدل دقیق گوشی خود مشکل دارید، روی گزینه آبی رنگ How to check your device model کلیک کنید تا مراحل پیدا کردن مدل دقیق گوشی خود را طی کنید. پس از ارائه اطلاعات فوق، تیک گزینه آبی رنگ در پایین و سمت راست صفحه را بزنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

 

در این مرحله Dr.Fone از شما می خواهد که گوشی خود را در حالت دانلود قرار دهید. برای این کار مراحل نشان داده شده در برنامه را مرحله به مرحله دنبال کنید. با دنبال کردن عکس های پیوست شده قادر به انجام این کار خواهید بود.

به محض قرار گرفتن گوشی در حالت دانلود، Dr.Fone شروع به کار کرده و حافظه گوشی را آنالیز می کند. این مرحله بسته به میزان داده های موجود در تلفن شما ممکن است کمی طول بکشد. پس منتظر بمانید تا این قسمت تمام شود.

 

پس از تجزیه و تحلیل داده های گوشی، برنامه Dr.Fone لیستی از فایل های قابل انتقال از گوشی به کامپیوتر را ارائه می دهد. در این مرحله برای انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی خراب به کامپیوتر کافیست موارد مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس گزینه Recover را بزنید. می توانید این اطلاعات را به گوشی جدید منتقل کنید یا پس از تعمیر سخت افزاری آن را به گوشی خود بازیابی کنید.

نمایندگی گوشی شیائومی با ضمانت

خلاصه و راه حل نهایی برای استخراج اطلاعات از گوشی خراب

همانطور که مشاهده می کنید در این مقاله نحوه انتقال اطلاعات از گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر با استفاده از نرم افزار Dr.Fone را یاد گرفتیم. همچنین در صورتی که مشکل شما حل نشد و قادر به استخراج اطلاعات از گوشی ال سی دی شکسته نیستید، به شما پیشنهاد می کنیم به یک مرکز تخصصی تعمیرات مراجعه کنید که آن هم مرکز خدمات موبایل موبوسرویس است زیرا موبوسرویس متشکل از تیم تخصصی تعمیرات در اصفهان است و می تواند اطلاعات یدکی مانند عکس، فیلم و مخاطبین نیز وجود دارد. دوستان عزیز می توانید با خیال راحت گوشی خود را به صورت حضوری و یا از طریق پست یا پیک به موبوسرویس بسپارید.

۱۴ بازديد
۰ ۰

بهترین مناطق شمال برای مسافرت

شهرهای شمالی ایران جزو خوش آب و هواترین شهرهای ایران به‌شمار می‌روند که برای سفر در فصول بهار و تابستان بهترین گزینه می‌باشند. مردم سراسر ایران در تعطیلی‌ها و آخر هفته همیشه برنامه سفر خود به شمال را می‌ریزند و به مناطق مختلف شمال ایران سفر می‌کنند. با این حال، بسیاری از افراد با بهترین مناطق شمال آشنایی ندارند و همیشه یک مقصد ثابت را برای سفر و استراحت خود انتخاب می‌کنند که این موضوع می‌تواند پس از گذشت مدت‌ها تکراری شده و دیگر لذت اولیه را نداشته باشد.

 

بنابراین اگر علاقه‌مند به طبیعت شمال ایران هستید و همیشه به دنبال فرصتی برای سفر به شهرهای شمالی می‌باشید، بهتر است با بهترین مناطق شمال آشنایی داشته باشید و از این به بعد در سفرهای خود تجربه‌ای جدید کسب کرده و از مناطقی که تا به حال بازدید نکرده ‌اید دیدن کنید. آژانس الی گشت در ادامه این راهنما زیباترین مناطق شمال را به شمار معرفی خواهد کرد تا بتوانید با استفاده از لیست زیر سفرهای آینده خود را بهتر مدیریت نمایید.

 

معرفی بهترین مناطق شمال در استان مازندران برای مسافرت | معرفی بهترین مناطق شمال در استان گیلان برای مسافرت

 

 

 

بهترین مناطق شمال

بهترین مناطق شمال برای مسافرت و جنگل نوردی کجاست؟

 

مسافرت به شمال را می‌توان یکی از سنت‌های قدیمی ایرانی‌ها به شمار آورد چرا که اغلب ایرانیان، زمانی که می‌خواهند مدتی را استراحت کرده و یا از آب و هوای مناسب لذت ببرند به شهرهای شمالی سفر می‌کنند. هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومی، تفرجگاه‌ها و پارک‌های متنوع و جنگل‌های بسیاری در قسمت ساحلی دریای خزر وجود دارند که بسیاری از آن‌ها از کیفیت و امکانات مناسب برخوردار هستند.

 

شمال ایران یک مقصد عالی برای مسافرت‌های کوتاه و استراحت به شمار می‌رود، با این حال، شهرها و مناطق بسیاری در قسمت شمالی ایران واقع شده ‌اند و همه آن‌ها دارای جذابیت‌های منحصر  به فردی هستند که انتخاب را برای مسافران سخت می‌کند. از همین رو، آژانس الی گشت اینجاست تا با معرفی برخی از زیباترین مناطق شمال به شما در انتخاب یک منطقه عالی راهنمایی کرده و در این سفر همراه شما باشد. در ادامه همراه الی گشت باشید تا با بهترین مناطق شمال کشور برای سفر و جنگل نوردی آشنا شویم.

https://independent.academia.edu/OtisWard315

https://jobs.ict-edu.uk/user/luzberry1/

https://ict-edu.uk/user/luzberry1/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=c3cf9c0f-21cc-4159-a7b3-542da81600e7

https://ez*******.cityu.edu.hk/login?url=https://hamrahtrip.ir/

https://entrance-exam.net/forum/members/luzberry1.html

https://www.pubpub.org/user/luz-berry

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://hamrahtrip.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://gitlab.bsc.es/LuzBerry1

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/3659528-otis-ward

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/LuzBerry1

http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/300750/Default.aspx

https://grupoperuinnova.edu.pe/members/luzberry1/activity/30798/

https://vspmscop.edu.in/LRM/profile/LuzBerry1/

https://harvard.ltd.education/user/luzberry1/

https://ucc.ltd.education/user/luzberry1/

https://ifa.edu.pe/forums/users/LuzBerry1/

https://www.infocallp.edu.bo/profile/LuzBerry1/

http://bazar.5zszv.edu.sk/user/profile/2013833

https://forum.carergateway.gov.au/s/profile/0058w000000VJi0AAG

https://nationaldppcsc.cdc.gov/s/profile/0053d000003jQORAA2

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.behtarinyab.com
http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fbehtarinyab.com

 

 

۱۶ بازديد
۰ ۰

بهترین کارهایی که می توان در آنتالیا انجام داد

مقدمه

آنتالیا یکی از شهرهای زیبا و پرطرفدار ترکیه است که در ساحل مدیترانه واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای گرم و خشک، سواحل شنی و صخره‌ای، باغ‌های پرتقال و نارنج، بافت تاریخی و فرهنگی، موزه‌ها و جاذبه‌های گوناگون است. آنتالیا مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران از سراسر جهان است که به دنبال تفریح، استراحت، طبیعت، تاریخ و فرهنگ هستند. در این مقاله به برخی از بهترین کارهایی که می توان در آنتالیا انجام داد، اشاره می‌کنیم.

بازدید از کالیچی

کالیچی نام منطقه قدیمی و تاریخی آنتالیا است که در قلب شهر قرار دارد. این منطقه دارای خانه‌های رنگین و سنتی، خیابان‌های سنگ‌فرش، بازارچه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری و سوغات فروشی‌ها است. در این منطقه می توانید با گذشته آنتالیا آشنا شوید و از معماری و فضاسازی زیبای آن لذت ببرید. بعضی از جاذبه‌های دیدنی کالیچی عبارتند از:

  • دروازه هادرین: یک دروازه تزئین شده با ستون‌های رومی که در سال ۱۳۰ میلادی به افتخار حضور امپراتور هادرین در آنتالیا ساخته شده است1.
  • مناره گروکلو: یک مناره قدمت دار که در قرن ۱۲ مسجد جامع عثمانلو بود و بعدها به چشم‌انداز شبانگاه‌ های آنتالیا تبدیل شد2.
  • بندر قدیم: یک بندر تاریخی کـــــــــــــــــــــــــــــــــــــە کشتی هائی کوچک و رستوران هائی روی آب دارد کە می توانید با قائق سواری یک گشت نیمروزی را در دریای مدیترانە تجربە کنید3.

گشت و گذار در سواحل

آنتالیا دارای سواحل زیرک و فوق العادە است کە هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. برخی از سواحل معروف آنتالیا عبارتند از:

  • ساحل کونیالتی: یک ساحل شنی و صخره‌ای که در غرب آنتالیا قرار دارد و دارای آبی آبی رنگ و پاک است. این ساحل دارای امکانات رفاهی مانند استخر، پارک، رستوران، کافه، باشگاه ورزشی و آکواریوم است.
  • ساحل لارا: یک ساحل شنی و طولانی که در شرق آنتالیا قرار دارد و دارای آبی آرام و شفاف است. این ساحل دارای هتل‌های لوکس و مجلل مانند تقلید از تاج محل، کاخ توپکاپی و تیتانیک است.
  • ساحل کمر: یک ساحل شنی و خوش آب و هوا که در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب آنتالیا قرار دارد و دارای آبی خنک و تیره است. این ساحل به عنوان یک مرکز ورزش‌های آبی مانند صید ماهی، قایق‌رانی، بادبان‌سواری، جت اسکی و سورف شناخته می‌شود.

بازدید از منطقه توروس

منطقه توروس یک منطقه کوهستانی است که در شمال آنتالیا قرار دارد و دارای مناظر طبیعی بکر و خیره کننده است. در این منطقه می توانید از فعالیت‌های ماجراجویانە مانند پیادە روی، کوه نوردی، کمپینگ، رفتینگ، کانیونینگ، پاراگلایدینگ و بامجی جامپینگ لذت ببرید. بعضی از جذابیت هائی کـــــــــــــــــــــــە در منطقە توروس قرار دارد عبارتند از:

  • رودخانە کورپولو: یک رودخانە پُرآب کە در ۹۰ کیلومتری شمال شرق آنتالیا قرار دارد و دارای آبی سبز رنگ و پُرجوش است. این رودخانە به عنوان یک مکان عالی برای رفتینگ شهرت دارد کە در طول رفتینگ می توانید از مناظر فوق العادە کوهستانی لذت ببرید.
  • پارک میلّی: یک پارک ملّی کە در ۴۰ کیلومتری شمال غرب آنتالیا قرار دارد و دارای جنگل هائی از صنوبر، کاج، بادام و گُل هائی به

 

رنگ و بوی گل ها است. این پارک محل زندگی بسیاری از حیوانات و پرندگان است و به عنوان یک مقصد گردشگری و تفریحی محبوب است.

  • کانیون ساکلی کنت: یک کانیون عمیق کە در ۵۰ کیلومتری شمال غرب آنتالیا قرار دارد و دارای آبشارها، رودخانه‌ها، تونل‌ها، پل‌ها و صخره‌های شگفت انگیز است. این کانیون به عنوان یک مکان مناسب برای کانیونینگ، پیادە روی، دوچرخه سواری و عکاسی شناخته می‌شود.

خوردن و نوشیدن در آنتالیا

آنتالیا دارای غذاهای محلی و خوشمزه‌ای است که از ترکیب مواد غذایی متنوع و تازه تشکیل شده‌اند. برخی از غذاهای معروف آنتالیا عبارتند از:

  • پیدە: یک نان باریک و گرد که با گوشت، سبزیجات، پنیر، تخم مرغ و سایر مواد دلخواه پر می‌شود و در تنور پخته می‌شود.
  • تروتا: یک ساندویچ کباب که با نان لاواش، گوشت چرخ کرده، سس دماتور، سبزیجات تر و خشک و پنیر فتا ساخته می‌شود.
  • کاغید: یک حلوای شیرین که با آرد، شکر، روغن، بادام، فستق و دارچین درست می‌شود.
  • بورک: یک نان باریک و لایه لایه که با پنیر، گوشت، اسفناج، سیر و سایر مواد پر می‌شود و در تابه سرخ می‌شود.

آنتالیا همچنین دارای نوشیدنی‌های خوشمزه و خنک کننده‌ای است که می توانید از آن‌ها لذت ببرید. بعضی از نوشیدنی‌های معروف آنتالیا عبارتند از:

  • آیران: یک نوشیدنی سفید رنگ که از ترکیب دوغ، آب و نمک درست می‌شود و به همراه غذا یا به تنهایی مصرف می‌شود.
  • شیرینجان: یک نوشیدنی قرمز رنگ که از ترکیب شیره انار، شکر و آب درست می‌شود و به عنوان یک نوشیدنی خوشمزە و سالم شهرت دارد.
  • صالپ: یک نوشیدنی گرم و لطیف کە از ترکیب پودر صالپ (کــــــــــــــــــــە از ریشه گل زعفران تهیه می شود)، شیر، شکر و دارچین درست می شود و به عنوان یک نوشیدنی زمستانی محبوب است.

نتیجه‌گیری

آنتالیا یک شهر فوق العاده است که برای هر سلیقه و علاقه‌ای چیزی دارد. این شهر می‌تواند شما را با تاریخ، فرهنگ، طبیعت و غذای خود مجذوب کند. اگر به دنبال یک سفر خاطره انگیز و متفاوت هستید، آنتالیا را از دست ندهید.

https://www.crypto-city.com/blog/77037/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/    

https://www.soft-clouds.com/blogs/57435/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA      

https://myworldgo.com/groups/topic/view/group_id/20/topic_id/6951/post_id/46545

https://www.liveinternet.ru/users/green11/post501219545//   

https://www.xaphyr.com/blogs/474105/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA      

https://squareblogs.net/sceneox66/bhtryn-zmn-sfr-bh-dby-dr-khdm-fsl-st          

https://meham69506.bloggersdelight.dk/2023/09/19/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/            

https://community.wongcw.com/blogs/574847/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA             

https://www.4yo.us/blogs/72471/%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%B1               

https://hallbook.com.br/blogs/144254/%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%B1         

https://pain-management.hellobox.co/6465363/dobarh-sfr       

https://www.consult-exp.com/blogs/74285/%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%B1

۱۳ بازديد
۰ ۰

چت‌بات بارد به جیمیل، داکس و گوگل درایو افزوده شد

در حالی که دسترسی بارد به ایمیل و اسناد شخصی کاربران باعث ایجاد نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی و استفاده از داده‌ها می‌شود، اما گوگل می‌گوید که از این اطلاعات برای آموزش مدل عمومی بارد استفاده نمی‌کند و توسط بازبین‌های انسانی دیده نخواهد شد.

چت‌بات هوش مصنوعی بارد گوگل دیگر محدود به یافتن پاسخ فقط از طریق وب نیست – اکنون می‌تواند Gmail، Docs و Drive شما را اسکن کند تا به شما کمک کند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید.

به گزارش سیناپرس به نقل از ورج، با این قابلیت جدید می‌توانید از بارد بخواهید کارهایی مانند یافتن و خلاصه کردن محتوای یک ایمیل یا حتی هایلایت کردن مهمترین نکات سندی که در Drive ذخیره کرده‌اید را انجام دهد.

طیف وسیعی از موارد استفاده برای این قابلیت‌های ادغامی، که گوگل آنها را افزونه‌ها می‌نامد، وجود دارد، اما آنها قاعدتاٌ می‌توانند شما را از جستجوی کوهی از ایمیل‌ها یا اسناد برای یافتن یک اطلاعات خاص نجات دهند. سپس می‌توانید از بارد بخواهید از آن اطلاعات به روش‌های دیگری مانند قرار دادن آن در نمودار یا ایجاد یک خلاصه مرتب‌سازی‌شده استفاده کند. این ویژگی در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی موجود است.

در حالی که دسترسی بارد به ایمیل و اسناد شخصی کاربران باعث ایجاد نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی و استفاده از داده‌ها می‌شود، اما گوگل می‌گوید که از این اطلاعات برای آموزش مدل عمومی بارد استفاده نمی‌کند و توسط بازبین‌های انسانی دیده نخواهد شد. همچنین شما مجبور نیستید که این قابلیت را فعال و استفاده کنید. ابتدا گوگل از شما خواهد خواست که از آن استفاده کنید، و می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را غیرفعال نمایید.

جک کراچیک، مدیر محصول بارد، به ورج توضیح داد که می‌توانید با بارد مستقیماً در جیمیل خود جستجو کنید، به عنوان مثال، با قرار دادن @mail قبل از سوال خود. یا، می‌توانید به سادگی بپرسید: «ایمیل من را برای اطلاعات مربوط به پرواز آینده من بررسی کن».

برنامه‌های افزودنی بارد فقط به جیمیل، Docs و Drive محدود نمی‌شوند. گوگل همچنین اعلام کرد که این چت‌بات با Maps، یوتیوب و Google Flights نیز ارتباط خواهد داشت. این بدان معناست که اکنون می‌توانید از بارد بخواهید اطلاعات پرواز را به صورت آنی دریافت کند، جاذبه‌های اطراف را بیابد، ویدیوهای یوتیوب را در مورد یک موضوع خاص نمایش دهد و موارد دیگر. گوگل این سه افزونه را به صورت پیش‌فرض فعال می‌کند

https://stenews.ir

https://www.openlearning.com/u/rivkabull-s18059/

https://www.bitsdujour.com/profiles/Ya3aZs

https://www.zillow.com/profile/RivkaBull2

https://qooh.me/RivkaBull2

https://list.ly/RivkaBull2/lists

https://www.divephotoguide.com/user/RivkaBull2

http://www.wikidot.com/user:info/rivka-bull

https://www.creativelive.com/student/rivka-bull?via=accounts-freeform_2

https://www.veoh.com/users/RivkaBull2

https://www.pearltrees.com/rivkabull2#item542646322

http://onlineboxing.net/jforum/user/profile/251826.page

https://www.adaxes.com/questions/user/RivkaBull2

https://active.popsugar.com/@RivkaBull2/profile

https://www.hackathon.io/users/434805

https://www.yelp.com/user_details?userid=AGR8Q6008zUNH2h4v_gZXA

https://shootinfo.com/author/rivkabull2/?pt=ads

https://gab.com/RivkaBull2

https://cutt.ly/bwc7ypVg

https://is.gd/tB6zH7

https://shrtco.de/toCc4d