شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۱۵ بازديد
۰ ۰

پمپ موتورخانه

معمولا آب گرم و سرد موتورخانه با استفاده از سیستم های انتقال آب معمولی به سمت ترمینال های سرمایشی و گرمایشی ساختمان بخصوص ساختمان های دو یا سه طبقه هدایت نمی شوند. به این منظور از موتورخانه مرکزی استفاده می گردد. در چنین مواقعی از پمپ برای انتقال آب به سمت ترمینال ها استفاده می کنند. پمپ موتورخانه با توجه به تعداد طبقات و ترمینال های ساختمان دارای ظرفیت و اندازه های مختلفی می باشد.

تعمیر پمپ موتورخانه

با توجه به مواردی که در قسمت فوق به آنها اشاره کرده ایم، پمپ موتورخانه یکی ازبخش های مهم موتورخانه بشمار می رود. پمپ نیز مانند هر قطعه دیگری ممکن است در اثر عواملی همچون عدم توجه به سرویس های دوره ای، استفاده بیش از حد از موتورخانه، قرار دادن پمپ در مکان نامناسب، آلودگی های محیطی و وجود هوا در لوله های موتورخانه خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد.

در اکثر مواقع مشکل پمپ موتورخانه با یک سرویس جزئی برطرف می شود اما چنانچه پمپ به طور کامل از کار افتاده باشد باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. تکنسین های متخصص در زمینه تاسیسات ساختمانی و تعمیر موتورخانه می توانند در چنین مواقعی به شما کمک کنند. به این منظور می توانید از تاسیسات نوبهار کمک بگیرید. تکنسین های تاسیسات نوبهار به بررسی مشکل به وجود آمده می پردازند و چنانچه لازم باشد پمپ موتورخانه را تعمیر و یا تعویض می کنند.

پمپ سیرکولاتور

به منظور تامین آب گرم در سیستم های گرمایشی از پمپ سیرکولاتور استفاده می شود. پمپ های سیرکولاتور بر اساس عواملی همچون مقدار آب دهی و مقدار فشار به چند دسته تقسیم می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ سیرکولاتور خطی: این پمپ ها فضای کمی را اشغال می کنند زیرا دهانه ورودی و خروجی در راستای خط لوله و دقیقا رو به روی هم قرار دارند.
  • پمپ سیرکولاتور زمینی: در این پمپ ها دهانه ورودی رو به بالا می باشد و مکش پمپ از انتها انجام می شود. ظرفیت هد و دبی تولیدی در پمپ های سیرکولاتور زمینی نسبت به پمپ های سیرکولاتور خطی بیشتر است.
  • پمپ سیرکولاتور آب بند (گلند دار): در این پمپ ها یک آب بند وجود دارد که مانع از نشت آب به داخل و یا بیرون پمپ می گردد. اغلب پمپ های سیرکولاتور خطی بزرگ و سیرکولاتور زمینی از این نوع می باشند.
  • پمپ سیرکولاتور بدون آب بند (گلند لس): موتور این پمپ ها به گونه ای طراحی می شود که معمولا آب دورن پمپ در روتور می چرخد و موتور را خنک می کند.

تعمیر پمپ سیرکولاتور

در مواردی ممکن است بر اثر عوامل مختلفی همچون قدیمی و فرسوده شدن، پمپ سیرکولاتور خراب شود. در چنین مواقعی عملکرد صحیح خود را از دست می دهد و باید تعمیر گردد. تعمیر پمپ سیرکولاتور توسط تاسیسات نوبهار انجام می شود. به طور کلی خدماتی که تاسیسات نوبهار در زمینه عیب یابی و تعمیر پمپ سیرکولاتور ارائه می کند عبارتند از:

  • بررسی فشار و دمای آب
  • بررسی دمای یاتاقان ها
  • بررسی فشار آب ورودی و خروجی پمپ
  • بررسی میزان دبی پمپ
  • بررسی آمپر الکتروموتور
  • بررسی وضیعیت صدای پمپ

تکنسین های تاسیسات نوبهار با بررسی موارد فوق نسبت به مشکل به وجود آمده به تعمیر پمپ سیرکولاتور می پردازند.

پمپ های تحت فشار

پمپ های تحت فشار با ذخیره سازی آب با فشار مناسب، از روشن و خاموش شدن مکرر پمپ جلوگیری می کنند. هرچه مخزن این پمپ ها بزرگ تر باشد تعداد دفعاتی که پمپ روشن و خاموش می شود کاهش می یابد که این موضوع می تواند به افزایش طول عمر مفید پمپ کمک کند.

به طور کلی از مزایای استفاده از پمپ های تحت فشار می توان به کاهش مصرف برق، کاهش استهلاک شبکه آبرسانی و کاهش استهلاک پمپ اشاره کرد.

خدمات تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار با بیش از 40 سال تجربه در زمینه لوله کشی ساختمانی و صنعتی، نصب و تعمیر انواع موتورخانه، نصب و تعمیر پمپ موتورخانه، تعمیر پمپ سیرکولاتور، تعمیر پمپ های تحت فشار، نصب انواع سرویس بهداشتی، نصب انواع پکیج، نصب انواع شیرآلات و... آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارائه خدمات توسط تاسیسات نوبهار می توانید به صورت رایگان با مشاوران ما در تماس باشید.

۱۵ بازديد
۰ ۰

-  دستکش لاتکس

به نقل از وبسایت ایمنی ها؛ لاتکس از مایع شیری رنگی که از درختی به نام Hevea Brasiliensis گرفته می شود، ساخته می شود.  این دستکش ها در ابتدا در سال ???? میلادی مورد استفاده قرار گرفتند. در طول این مدت صنعت بهداشت و درمان شروع به استفاده از دستکش جراحی نمود. به منظور راحت دست کردن این دستکش ها  روش های متفاوتی مانند خیس کردن و یا استفاده از پودرهای گرد مختلف بکار گرفته شد. این پودرها شامل کربنات کلسیم، پودر تالک، تنوعی از محصولات نشاسته، و ترکیبی از تالک، هاگ و پودر لیکاپدیم(Lycopodium)  است. لیکاپدیم ماده ای بود که به عنوان اولین روان کننده برای دستکش های لاتکس پزشکی استفاده شد. این ماده تقریباً به مدت چهار دهه مورد استفاده قرار گرفت، قبل از آن مشخص شده بود که این ماده اثرات مضری برای کاربر دارد؛ لذا استفاده از این ماده کاهش و سپس متوقف شد. در عوض، تولیدکنندگان دستکش از پودر تالکم، که یک روان کننده غیرقابل جاذب بود، استفاده نمودند. در دهه ی ?? میلادی دریافتند که این پودر نیز دارای عوارضی است. عوارض آن شامل چسبندگی و گرانولوما بودند. گرانولوما نوعی التهاب است که در بسیاری از بیماری ها به دنبال تحریک مزمن سیستم ایمنی یافت می شود.

در سال ???? میلادی نوعی پودر مبتنی بر آرد ذرت در صنعت بهداشت برای استفاده در این نوع دستکش ها بکار گرفته شد. این پودر غیرقابل تحریک و غیرقابل جذب بود. در اوایل دهه ?? میلادی، استفاده از این پودر در دستکش های لاتکس پزشکی آغاز شد. بنابراین این دستکش ها در دو نوع پودری و غیرپودری دسته بندی شدند.

 

کاربرد:

معمولاً این دستکش ها برای محیط های آشپزی، آزمایشگاهی و معایناتی که نیاز به انجام کار دقیق با دست است، مناسب می باشد. دستکش های لاتکس می توانند منجر به واکنش های آلرژیک برای برخی از کاربران شود، اما با این وجود بسیار پرمصرف می باشند چرا که  به دلیل انعطاف پذیری و استحکام این دستکش ها، دست کاربر به راحتی داخل دستکش می شود و به وی اجازه می دهد همه چیز را به راحتی لمس نماید که باعث بهبود عملکرد متخصصان و جراحان پزشکی می شود. دستکش های مورد استفاده در جراحی اساساً از لاتکس طبیعی یا مصنوعی ساخته می شوند. استفاده از دستکش های لاتکس پزشکی قدمتی صد ساله دارد. دلایل بسیاری برای استفاده از این دستکش ها در معاینات و جراحی ها وجود دارد.

    q5_mka.jpg    

مشکل:

خفیف ترین حساسیتی که ممکن است دستکش های لاتکس برای دستان شما ایجاد کند، به صورت خشکی، خارش، سوزش، پوسته ریزی و قرمزی پوست است که در اثر استفاده مداوم از لاتکس دیده می شود. ممکن است پس از چند هفته استفاده، این حساسیت ها به صورت شدیدتری بروز پیدا کنند.  نادرترین و شدیدترین نوع حساسیت، حساسیت تماسی فوری است که بعد از تماس علائم حساسیت به صورت آبریزش بینی، قرمزی چشم، گرفتگی عضلانی، کهیر و خارش شدید نمایان می شود.

   

-  دستکش وینیل

وینیل از یک ماده ی مصنوعی به نام پلی وینیل کلرات ساخته شده است. که همین ویژگی سبب شده، استفاده از آن نسبت به دستکش های حساسیت زای لاتکس، مقرون به صرفه باشد. در ترکیبات دستکش های وینیل از موادی استفاده شده است (Plasticizers)، که قابلیت کشسانی این دستکش را نسبت به انواع دیگر دستکش ها بیشتر کرده است. وینیل، دستکشی چند منظوره برای استفاده های عمومی و فعالیت هایی  که نیاز به دقت لمسی در کار وجود ندارد، می باشد. این دستکش ها مانند دستکش های لاتکس نبوده و کاملاً به دست نمی چسبند. در واقع دستکش های وینیل نوع ضخیم تر و گشادتر از دستکش های لاتکس می باشند و همچنین در برابر اسیدها، قلیاها و الکل ها مقاومت خوبی دارند.

 

کاربرد:

این دستکش ها معمولاً در تمیز کاری، نقاشی، مونتاژ کاری، محیط های آزمایشگاهی و آشپزی استفاده می شود.

همچنین پیشنهاد می شود در هنگام انجام قالبگیری های دندانپزشکی نیز از دستکش های وینیل استفاده شود، زیرا سولفور موجود در دستکش های لاتکس می تواند مانع سفت شدن ماده قالبگیری گردد

   

-  دستکش نیتریل

در اواسط دهه ???? دستکش های نیتریل از اکریل و نیتریل و بوتادین مونومر (پلیمر سه گانه مصنوعی که از طریق لاستیک یکبار ولکانیزه شده (فرآیند پخت لاستیک) بدست می آید) تولید شد و دیده شد مقاومت شیمیایی بیشتری نسبت به دستکش های لاتکس دارند و برای کسانی که به لاتکس آلرژی داشتند، گزینه مناسبی بود. دستکش های نیتریل از یک ترکیب ضدآلرژی ساخته شده است که از لاتکس انعطاف پذیرتر و مقاوم تر در برابر پارگی و کار با مواد شیمیایی است. این دستکش کار عمر مفیدتری نسبت به انواع دیگر دستکش ها دارند و راحتی و نرم بودن نیتریل و همچنین الگوی چسبناک آنها نسبت به دستکش های وینیل، به راحتی و چابکی دست کمک بسیار می کند.

 

کاربرد:

عموما از دستکش های نیتریل در محیط هایی نظیر آزمایشگاه های میکروبی ، شیمیایی و یا آشپزی استفاده می گردد. امروزه اکثر آزمایشگاه ها به منظور کاهش وقوع حساسیت به لاتکس در کارگران، دستکش نیتریل را جایگزین دستکش لاتکس می کنند. دستکش های نیتریل (high nitril) آزمایشگاهی با درجه بالای مهارت و چابکی، به منظور کاهش دادن ریسک حوادث و جراحات می باشد.

   

جمع بندی

دستکش وینیل از مواد مصنوعی متشکل است از کلرید پلی وینیل و روان کننده هایی که از مواد نرم ساخته شده اند. این دستکش ها آلرژی زا نبوده و جایگزین مناسبی برای دستکش های لاتکس آلرژی زا می باشند. دستکش های وینیل، دستکش هایی چند منظوره برای استفاده های عمومی و فعالیت هایی  که نیاز به دقت لمسی در کار وجود ندارد، می باشند. این دستکش ها مانند دستکش های لاتکس نبوده و کاملاً به دست نمی چسبند. در واقع دستکش های وینیل نوعاً ضخیم تر و گشادتر از دستکش های لاتکس و نیتریل می باشند. از این دستکش ها معمولاً در تمیز کاری، نقاشی، مونتاژ کاری، محیط های آزمایشگاهی و آشپزی استفاده می شود.

 

دستکش های نیتریل نسبت به لاتکس و وینیل، مقاوم تر بوده و استحکام بیشتری نسبت به سوراخ شدن و پارگی دارد. در مقایسه با وینیل، نیتریل ها قابلیت کشسانی بیشتر داشته و ضخیم تر است. با این وجود قدرت الاستیکه لاتکس طبیعی بهتر از هر دو نوع است. از سویی در ساخت دستکش های وینیل و لاتکس، از ترکیبات پروتئینی استفاده شده که این امر در ترکیبات ساخت نیتریل بکار برده نشده است. درنتیجه احتمال واکنش های پوستی به نسبت زیادی کاهش می دهد.

 

حال اگر بخواهید یک انتخاب دقیق بین دستکش های نیتریل و وینیل و لاتکس داشته باشید، از بین انواع دستکش ها، دستکش های نیتریل می تواند بهترین گزینه باشد. این دستکش همانند دستکش وینیل جایگزین مناسبی برای افراد دارای حساسیت به دستکش لاتکس است و از لاتکس مقاوم تر و از وینیل راحت تر و نرم تر است. طبق تحقیقات برانکارد دلایل بسیاری وجود دارد که نیتریل را بهترین دستکش از نظر درجه ی پزشکی معرفی کرده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-  تمام دستکش های نیتریل درجه پزشکی دارند و بدون لاتکس هستند و در نتیجه ضدحساسیت بوده و احتمال بروز واکنش های حساسیتی و نارا حساسیتی و ناراحتی های پوستی را کاهش می دهند.
-
 نسبت به دستکش های وینیل و لاتکس ضخامت بیشتری داشته که سبب شده مقاومت آنها بیشتر شود و بنابراین به آسانی سوراخ یا پاره نشود.
-
 همچنین سد محافظتی بسیار مقاومی می باشند و در برابر مواد شیمیایی مانند حلال های چربی و روغن ها مقاومت می کنند.
-
 دستکش های نیتریل نسبت به دو نوع دستکش دیگر قابلیت انعطاف پذیری بیشتری داشته و خاصیت کشسانی بیشتری نیز دارد.
-
 طراحی نرم و قابل انعطاف آنها، پوشش مناسبی را فراهم کرده است؛ همچنین الگوی چسبناک آنها به مهارت و چابکی دست کمک می کند.

در پایان امیدواریم که مطالب عنوان شده مورد توجه شما عزیزان گرفته باشد. همچنین اگر قصد خرید دستکش های ذکر شده را دارید می توانید با مراجعه فروشگاه اینترنتی ها به نشانی www.imeniha.com تمامی مدل ها را مشاهده و ثبت سفارش را انجام دهید.

 

۱۵ بازديد
۰ ۰

عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد

از بسیاری جهات، سلامت روان درست مانند سلامت جسمانی است: همه آن را دارند و ما باید از آن مراقبت کنیم. سلامت روانی خوب به این معنی است که به طور کلی قادر به تفکر، احساس و واکنش به روش هایی است که شما نیاز دارید و می خواهید زندگی خود را انجام دهید.

اما اگر در دوره ای هستید که سلامت روان شما آسیب دیده است، ممکن است متوجه شوید که روش‌هایی که اغلب فکر می‌کنید، احساس می‌کنید یا واکنش نشان می‌دهید دشوار یا حتی غیرممکن است. این می تواند به اندازه یک بیماری جسمی و یا حتی بدتر احساس شود.در این مقاله از مجموعه مطالب حقوقی کاربردی نقش روانشناختی و تاثیر آن بر جرم مورد تحلیل قرار گرفته است.

اختلالات سلامت روان می‌تواند همه افراد جامعه را درگیر کند به طوری‌ که گفته می‌شود ?? درصد جمعیت ?? تا ?? سال کشور از یک اختلال روانپزشکی رنج می‌برند؛ و اختلال شخصیتی نیز یکی از این نوع اختلالات به شمار می روند. 

اختلالات شخصیت عبارتند از مجموعه اختلال‌های روان شناختی که ویژگی اصلی آن‌ها رفتارهای خشک و غیرقابل انعطاف است. این رفتارها به اشخاص آسیب می‌رساند، چون مانع سازگاری آن‌ها با الزام‌های زندگی روزانه می‌شود و روابط آنان را با دیگران مختل می‌سازد؛ هرگاه صفات شخصیتی غیرقابل انعطاف و نابهنجار و از طرفی کارکردهای آن با رنج و عذاب ذهنی همراه باشد، به اصطلاح می توان تشخیص داد که فرد دچار اختلال شخصیتی شده است.

در برخی از مواقع ارتکاب جرم توسط اشخاص عادی اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات بیماران روانی دست به ارتکاب جرایمی خواهند زد که اگر در حالت عادی قرار داشتند، هیچ گاه این جرایم اتفاق نمی افتادند.

در علم روانشناسی اجتماعی از آنجایی که وضعیت روحی و روانی این مجرمین نسبت به مجرمین دیگر متفاوت است، در قانون نیز مجازات بیماران روانی به نحو دیگری مقرر شده است. در قانون مجازات اسلامی به مسئله جنون اشاره شده و تدابیر مختلفی برای اشخاص مجنون در نظر گرفته شده است.

رویکردهای مختلفی برای سلامت روان و بیماری روانی در سراسر جهان وجود دارد. اکثر متخصصان بهداشت در بریتانیا بر مجموعه مشابهی از تشخیص‌ها و درمان‌های بالینی برای مشکلات سلامت روان توافق دارند.

در یک مجله آنلاین بیان شده بود همه افراد در مورد سلامت روان خود به یک طریق فکر نمی کنند. بسته به سنت ها و اعتقادات خود، ممکن است ایده های متفاوتی در مورد بهترین روش مقابله داشته باشید. در بسیاری از فرهنگ ها، بهزیستی عاطفی ارتباط نزدیکی با زندگی مذهبی یا معنوی دارد. و تجربیات دشوار شما ممکن است تنها بخشی از نحوه درک کلی هویت شما باشد.

در ماده 503 قانون آیین دادرسی کیفری نیز به مورد دیگری در خصوص جنون اشاره شده است. در این ماده اینگونه ذکر شده است که هرگاه محکوم علیه در خصوص جرایم تعزیری و پس از صادر شدن حکم قطعی توسط دادگاه، به عارضه جنون مبتلا شود تا زمان بهبودی، اجرای حکم به تعویق خواهد افتاد.

در مورد مجازات های مالی، این رویه اعمال نخواهد شد چرا که این گونه مجازات ها از اموال محکوم علیه قابل وصول خواهد بود. در مورد حالت دیگر نیز، چنانچه محکوم علیه به حبس محکوم شده باشد و یا در صورت محکومیت به مجازات های مالی و عدم پرداخت آن در حبس باشد و در این حالت به جنون مبتلا شود، به بهبودی وی در مراکز درمانی، بیمارستان و یا محل مناسب دیگری ترتیب اثر داده می شود و این ایام محاسبه شده و بخشی از مدت محکومیت وی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : مبلمان

با این وجود گاهی اوقات امکان دارد فقط بیمار روانی خطرناک باشد یعنی فرد بیمار جرمی انجام نداده ولی رفتارش ممکن است برای جامعه خطرناک باشد. به عنوان مثال فرد بیماری که رفتار پرخاشگرانه دارد و احتمال ارتکاب جرم یا اعمال خطرناک از سوی او وجود دارد.

در چنین وضعیتی، ماده  150 قانون مجازات اسلامی دست قضات را باز گذاشته تا افرادی با شخصیت خطرناک را به مراکز تربیتی و بیمارستان‌هایی که مخصوص نگهداری این افراد هستند بفرستند، اما متأسفانه از آنجا که سازوکارهای این ماده خیلی مشخص نیست، قضات کمتر از این ماده استفاده می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک ایراد محسوب شود.

صفت شخصیت الگوی بادوام عبارت از درک کردن محیط و دیگران، برقرار کردن رابطه و فکر کردن به آنها است، الگویی که در قالب ساخت روانی فرد تثبیت شده است. در عین حال اختلال شخصیت برعکس الگوی ناسازگارانه و بادوام تجربه درونی و رفتاری به شمار می رود که به زمان نوجوانی یا جوانی بر می گردد.

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/739697

https://xiglute.com/forums/topic/10822/catwoman/view/post_id/358147

https://tore-dahl.23video.com/cfhansen-apse-copenhagen-cathedral-1

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=206#comment-156102

http://archives2.realvail.com/article/194/Gretchen-Bleiler-Chris-Davenport-waist-deep-in-off-mountain-pursuits#comments

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://www.pantown.com/board.php?id=20354&area=3&name=board6&topic=101&action=view

https://chouchkette.paroledemamans.com/le-camion-qui-livre

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/739698

https://13vhz1.videomarketingplatform.co/thunderhead-lesson-2b

https://www.rmp.gov.my/arkib-berita/keratan-akhbar/2016/02/29/tetap-puas-walaupun-seri