شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۶۷ بازديد

كتاب چگونه از تنهايي لذت ببريم

khin_k3.jpg

سارا ميتلند در كتاب چگونه از تنهايي لذت ببريم به طرح اين پرسش مي‌پردازد كه چطور شد ما به فرهنگي رسيديم كه خودمختاري و فردگرايي، استقلال و رضايت را از هر زمان ديگري بيشتر ارج مي‌نهد و درعين‌حال از تنهايي وحشت دارد. ميتلند در اين كتاب بسيار كاربردي راه‌حل‌هايي براي يافتن و لذت بردن از تنهايي در دنياي مدرن امروزي پيش روي مخاطب خود مي‌گذارد. چگونه از تنهايي لذت ببريم در دسته‌ي كتاب‌هاي خودياري قرار مي‌گيرد و برگردان فارسي آن با ترجمه‌ي سما قرابي و از انتشارات هنوز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ي نويسنده

سارا ميتلند نويسنده‌ي انگليسي‌تباري است كه بيشتر آثار فانتزي مذهبي تأليف مي‌كند. در ميان آثار او رمان و داستان كوتاه نيز مي‌توان يافت. سبك آثار او رئاليسم جادويي است. كتاب «دختر دارالسلام» از آثار ميتلند است كه موفق شد توجه زيادي به خود جلب كند.

چگونه از تنهايي لذت ببريم

در بين ما آن‌هايي كه لذت تنها‌ بودن را چشيده‌اند نيازي به قانع‌شدن ندارند و نياز هم نيست كسي به آن‌ها درس بدهد در تنهايي چه بكنند و چطور راضي باشند؛ اما آن‌هايي كه ذاتاً جذب تنهايي نمي‌شوند به اين كتاب نياز دارند، و اين نياز دليل دارد. سارا ميتلند در كتاب چگونه از تنهايي لذت ببريم عنوان مي‌كند كه بسياري اوقات نياز است انسان تنها باشد؛ يا به دليل انجام پروژه‌اي كه تمركز تمام و كمال ما را مي‌طلبد يا هر دليل ديگري.

 شايد ته دلتان بيشتر راغب به تنها‌ بودن باشيد اما از كناره‌گيري از جمع هراس داشته باشيد، يا گاهي به سبب جرياناتي چون طلاق و جابه‌جايي يا از دست دادن عزيزي ناچار به خلوت كردن‌ با خود شده باشيد، شايد هم فقط مي‌خواهيد تنها باشيد اما درعين‌حال از تنها ماندن مي‌ترسيد. درهرصورت اين كتاب براي شماست.

نگاهي به تاريخ تنهايي و ديد جامعه به آن

ميتلند كتاب چگونه از تنهايي لذت ببريم را با تحليل جامعه و بدبيني‌اش نسبت به افرادي كه تنهايي را برمي‌گزينند آغاز مي‌كند. دريكي از فصل‌هاي كتاب به اين موضوع مي‌پردازد كه جامعه تنهايي را خجالت‌آور مي‌داند، آن را محكوم مي‌كند و از آن هراس دارد، و تغييرات اين ديدگاه را در طول تاريخ بررسي مي‌كند. به‌عنوان‌مثال جايي اشاره مي‌كند كه در قرون‌وسطي كلمه‌ي «دختر خانه» را براي تحسين استقلال دختراني كه ازدواج‌نكرده‌ و روي پاي خود ايستاده‌اند به كار مي‌بردند.

«روزي روزگاري و درزماني نه‌چندان دور، كلمه‌ي «تنها» معنايي قهرمانانه و ماجراجويانه در خود داشت. در تك‌وتنها بودن رنجر تنها هيچ معناي بد و ناراحت‌كننده‌اي وجود نداشت و حتي ايالت تگزاس هم با افتخار ايالت تك‌ستاره ناميده‌ شده است. اخيراً اما رسانه‌ها افراد تنها را قاتلي زنجيره‌اي و يا متجاوز جنسي به تصوير مي‌كشند.»

ميتلند در چند فصل ديگر نيز به تاريخ تنهايي و نگاه جامعه به آن مي‌پردازد. بعدازآن كتاب رنگ و بوي شخصي‌تري به خود مي‌گيرد و بخشي آغاز مي‌شود كه نويسنده در آن از ترس مي‌نويسد.

«به ياد داشته باش اندكي ترس از تنها بودن كاملاً طبيعي است. اكثر ما در محيط‌هايي اجتماعي بزرگ‌شده‌ايم كه آشكارا به ما اين پيام را منتقل مي‌كرد كه تنهايي برايمان بد است، براي سلامتي‌مان ضرر دارد، مخصوصاً سلامت رواني‌مان، و «آبرويمان» را هم مي‌برد.»

آيا تنها ماندن براي سلامت رواني ما مضر است؟

سارا ميتلند به اين نكته اشاره مي‌كند كه تمام شواهد علمي درباره‌ي مضرات تنهايي و تأثير آن بر جسم و روان انسان درباره‌ي افرادي صدق مي‌كند كه به‌ناچار تنها هستند، نه كساني كه به اختيار تنهايي را انتخاب مي‌كنند. اصل حرف ميتلند آن است كه هيچ اطلاعات دقيقي درباره‌ي تأثيرات تنهايي، چه مثبت و چه منفي، در دسترس نيست چراكه به آزمايش گذاشتن اين مفهوم دشوار است.

اوقات فراغت در دنياي مدرن

در آن بخش‌هايي از كتاب كه روي خودياري تمركز دارند مي‌توان راهكارهايي براي انس گرفتن به ‌تنهايي و لذت بردن از آن پيدا كرد. يكي از فصل‌هاي كتاب درباره‌ي انجام دادن كارهايي است كه از تنهايي انجام دادنشان لذت مي‌بريم. نويسنده در اين بخش تغييرات شيوه‌ي وقت‌گذرانان افراد و تقسيم زمان را در طول تاريخ بررسي كرده و با گفتن از گذشته‌هاي بسيار دور كه زمان كار و اوقات فراغت افراد بسيار نزديك به هم بود، حرف‌هايش را آغاز كرده است.

آن زمان‌ها شغل بيشتر مردم كشاورزي بود و كشاورز‌ها بيشتر وقت خود را روي زمين، تنها يا با چند تن از اعضاي خانواده، سپري مي‌كردند؛ خريد كردنشان در بازار محلي رويدادي اجتماعي به‌حساب مي‌آمد و دورهم جمع‌شدن‌هايشان در مناسباتي مثل پشم‌چيني گوسفندان كه زماني در اسكاتلند رايج بود خلاصه مي‌شد.

«حالا اما بيشتر ما تنها كار نمي‌كنيم. محيط كارمان هم حتي اندكي به محيط خطرناك و شلوغ كارخانه‌هاي قرن نوزدهم كه كارگران منزوي را در خود جاي مي‌دادند، شبيه نيست؛ اما در همين زندگي‌ پرمشغله و استرس‌آور امروزي‌مان هم زماني كه به اوقات فراغت خود فكر مي‌كنيم، عادت داريم بيشتر به فعاليت‌هاي جمعي بينديشيم تا فعاليت‌هاي تك‌نفره، و سرخودمان را كه خوب با كار و روزمرگي و به خيال خودمان «فراغت» گرم كرديم، به‌سادگي مي‌گوييم ديگر زماني براي تنها‌ ماندن نداريم.»

با برداشتن قدم‌هاي كوچك تنهايي‌مان را پس بگيريم

ميتلند توصيه مي‌كند با قدم‌هاي كوچك شروع كنيد. تنهايي بدويد يا تنهايي به ماجراجويي بپردازيد. در كتاب آمده است كه خوشبختانه ماجراجويي از آن دست فعاليت‌هايي است كه جامعه هم با تنهايي انجام دادنش مخالفتي ندارد. خيال‌پردازي كنيد؛ ايرادش كجاست؟ بزنيد به دل طبيعت و تنهايي سفر كنيد.

حفظ كنيد

يكي از چيزهايي كه ميتلند در كتاب چگونه از تنهايي لذت ببريم ما را به انجام آن ترغيب مي‌كند از بر كردن شعر، يادگيري يك زبان جديد يا حفظ كردن جدول تناوبي و چيزهاي اين‌چنيني است.

ميتلند مي‌گويد:

«داشتن ذهني مرتب خلاقيت را افزايش مي‌دهد و يادگيري چيزهاي زيبا و كارآمد به فرد احساس امنيت مي‌دهد و او را از وابستگي صرف به خودش آزاد مي‌كند، و گفتي كمك مي‌كند ميان سلامت عقل و تنهايي تعادل برقرار شود.»

اين از آن نكاتي است كه شايد شما را به فكر فروببرد. يك شعر خوب كه از بر باشيد، اگر زماني مجبور شديد تنها بمانيد، مثلاً در چاهي گير افتاديد يا به غاري تبعيد شديد، به‌جز فكروخيال‌كردن چيزي داريد تا سر خود را گرم آن كنيد.

خريد كتاب چگونه از تنهايي لذت ببريم

 

 

۶۰ بازديد

بهترين مشاور انتخابات اصناف در سراسر كشور

 

بهترين مشاور انتخابات اصناف

بهترين مشاور انتخابات مجلس شوراي اسلامي

بهترين مشاور انتخابات كشور

 


لطفا فيلم نكته هاي مهم مشاور انتخاباتي در اپارات https://www.aparat.com/v/xIv2J مشاهده فرماييد.


 

 

 

با مروري بر جريان تمامي انتخابات ها در تمامي جهان و با پيشرفت تكنولوزي بايد اذعان نمود كه موفقيت در هر

انتخاباتي ديگر شانسي و اتفاقي و  بر اساس حدس و گمان نيست.

مازيار مير مدرس و مشاور بازار يابي سياسي  به شدت معتقد است در هر انتخاباتي در هر لايه اي در ايران پيرو

يك اصل مديريتي است.

روشها و تكنيكهاي قديمي در امر مبارزات انتخاباتي ديگر جواب گوي نسل جديد تفكر جديد و جامعه مترقي و رو به

رشد جديد نيست .

متاسفانه در اين عرصه كلاهبردار و شياد كه خود را مشاور و مدرس انتخابات قلمداد مي كنند هم بسيار زياد است

امروزه استفاده از تكنيكهاي پيشرفته ذهنيت سازي و بحرانسازي و نظرسنجي يا طراحي و ايجاد پايگاه نظرسنجي

و تبيين مديريت و رهبري  پيشرفته بهمراه ذهنيت سازي و بحران سازي تركيبي و ضد تبليغ  و همچنين برنامه‌ريزي

علمي و عملي تبليغات انتخاباتي مطابق با اخرين سرفصلهاي دول اروپايي و امريكايي.

بعنوان يك مشاور انتخاباتي كه سه دهه همكاري با كانديداهاي محترم  انتخاباتي در لايه هاي مختلف كاركرده ام

به اين نتيجه رسيدم كه اول مديريت و رهبري انگيزشي دوم برنامه ريزي استراتزيك و علمي و عملي و سوم تهيه

و تبيين يك نيروي واكنش سريع اموزش ديده و كاملا حرفه اي و كارازموده

مازيار مير به شدت معتقد است گام اول در اين راه خطير در نظر گرفتن طول مدت زمان است و گام دوم پيروزي در

انتخابات به مثابه يك دانشگاه علمي و عملي است كه بايد اين مسير به صورت علمي و عملي طي شود و اينكه

پايان نامه را پس از ده سال تحصيلات اموز عالي با نمره خوب و عالي كسب كنيد.

ما در اين مسير با استخدام مشاور عالي رتبه و كار كشته به مهارتهاي تاكتيكي و تكنيكي و در نهايت افزايش

ضريب نفوذ شما را سايه گستر خواهيم نمود.


لطفا مقاله بهترين مشاور انتخابات شوراي اسلامي شهر را مطالعه فرماييد.


اين مشاور انتخاباتي اذعان دارد كه يك كانديداي حرفه اي و هوشمند به تمامي بخش هاي مختلف رقابت

انتخاباتي  هميشه نگاهي كاملا حرفه‌اي و تخصصي و علمي  بايد داشته  باشد

دكتر سيد مازيار مير با سه دهه سبقه فعاليت سياسي در احزاب گوناگون و سالها همراهي با هيات تبليغاتي

دولت هاي نهم و دهم و يازدهم و دوازدهم و همچنين بسياي از كانديداهاي مخترم و…..  با همكاري برخي از

اساتيد فن و مشاوران سياسي با سابقه با تبيين روشي متفاوت و منحصر بفرد قصد دارد به تمام كانديدهاي مختلف در هر سطح و هر منطقه اي از كشور ياري برساند

بهترين مشاوران انتخابات كشور


لطفا فيلم زبان بدن كانديداي انتخاباتي در آپارات https://www.aparat.com/v/yWcv6 مشاهده فرماييد.


 

محقق و مشاور انتخاباتي مازيار مير

 

بهترين مشاور انتخابات اصناف در سراسر كشور

بهترين مشاور انتخابات اصناف

يادداشت كوتاه از دكتر مازيار ميرمشاور انتخابات

 

بعنوان يك مشاور تخصصي انتخاباتي و با سه دهه فعاليت حرفه اي در امر انتخابات و بنا به رسالتي كه احساس مي نمايم  امروز اين مقاله را براي خبر گذاري تيتر نيوز آماده نموده ايم كه به بايدها و نبايدهاي يك مشاور انتخاباتي و بهترين  مشاوران انتخاباتي بپردازيم.

 

 


لطفا مقاله تحليل زبان بدن دوالد ترامپ را مطالعه فرماييد.


 

حتما مي دانيد كه در  سرتاسر جهان انتخابات در هر سطح و لايه اي يك رقابت جدايي‏‏ ناپذير از نظام سياسي هر كشوري قلمداد مي شود و

حتي بسيار بالاتر.

شايد به همين خاطر است كه انتخابات، تنها فرصت بسيار كليدي و طلايي است كه به ما دست مي دهد تا مردم هر شهر و استان و كشوري

رهبران و قانون گذاران ويا نمايندگان خود را در نهايت ازادي عمل انتخاب كنند.

بهترين مشاوران انتخاباتي  هرگز رفتارهاي غير حرفه اي از خود بروز نمي دهند اما متاسفانه افراد و شيادان زيادي در اين رابطه مانند سايتهاي

يهويي و يك شبه يا افرادمختلف و مخصوصا سايتهايي بي هويت و افراد بي هويت تر با چسباندن برخي اسامي مجعول و غربي و خارجي و غير

علمي و عملي مي خواهند از اين اب گل الود ماهي بگيرند.


مشاور انتخاباتي پيشرفته


 

مثلا مشاور انتخاباتي  باراك اوباما و يا مشاور انتخاباتي ترامپ اقاي  پروفسور…. از….. يا مشاور انتخاباتي روحاني و  مشاور انتخاباتي شيطان در جهنم خوب

معلوم است كه قابل اثبات هم اساسا نيست.يادمان باشد به گفته پروفسور ليبرمن دروغ هرچه بزرگتر باور ان ساده تر…..

 

 

 مشاور انتخاباتي

بهترين مشاور انتخاباتي مازيار مير

 

بهترين مشاوران انتخاباتي پكيجهاي تقلبي و كتابهاي آنچناني را وارد بازر نمي كنند و مي دانند فوت كوزه گري را كه به سختي به دست مي آيد را نبايد و نمي توان به رايگان در اختيار ديگران قرار داد.


 

۸۴ بازديد

بسياري از افراد قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور برايشان اهميت بسياري دارد و به همين دليل از سايت هاي متنوع مي توانيد قيمت آن را مشاهده كنيد. فروشندگاني كه چراغ جلو آزرا گرنجور را مي فروشند به خوبي با ويژگي هاي آن آشنايي دارند و به همين دليل مي توانند بهترين و با كيفيت ترين نوع آن را به شما عرضه نمايند. استانداردهاي مشخص شده اي براي توليد لوازم يدكي ماشين به كار مي رود و اگر شما با اين استانداردها آشنايي داشته باشيد بدون شك مي توانيد بهترين نوع و با كيفيت ترين آنها را خريداري كنيد. دقت داشته باشيد كه قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور به عوامل بسيار زيادي بستگي دارد و بسته به آن عوامل فيمت آن را تعيين مي كنند. به طور كلي به دليل دشواري هاي زياد براي واردات لوازم يدكي و كالاهاي خارجي قيمت آنها شايد بالا باشد و به همين دليل شما بايد به خوبي با اين مسئله آشنايي داشته باشيد.

چرا بايد به قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور توجه داشته باشيد و از آن استفاده كنيد ؟

لوازم يدكي ماشين از آن دسته لوازمي مي باشد كه شما بايد براي ماشين خود آنها را خريداري كنيد. اين مسئله كه قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور چقدر مي باشد اهميت بسيار زيادي در برابر عملكرد آن ندارد. به همين دليل شما بايد بدون شك اقدام به خريد چراغ جلو آزرا نماييد. برخي از مهمترين دلايلي كه شما به اين چراغ براي ماشين خود نياز داريد عبارت مي باشد از :

9bv_x3.jpg

قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور

1. متمركز بودن نور :

 چراغ هايي كه اصلي هستند نور بيشتري دارند و نور آنها هم به طور متمركز مي باشد. شما زماني كه شب رانندگي مي كنيد اگر از اين چراغ ها استفاده نماييد ديد بهتري خواهيد داشت، به همين دليل بدون شك به خريد آن نياز پيدا خواهيد كرد. از آنجايي كه نور چراغ هاي جلو متمركز مي باشد به رانندگاني كه از جلو مي آيند آسيبي وارد نمي كند، بر همين اساس بهتر است شما از اين چراغ هاي اصلي استفاده كنيد. قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور كه غير اصل مي باشد چندان زياد نيست ولي بايد بدانيد كه آنها بسيار بي كيفيت مي باشند و به همين دليل خستگي راننده را بسيار بيشتر مي كنند. پراكنده كردن نور يكي از مهمترين ايراداتي مي باشد كه چراغ هاي غير اصل دارند و به همين دليل شما به هيچ عنوان نبايد اين چراغ ها را خريداري كنيد.

2. زيبايي :

با اينكه قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور تا حدودي بيشتر از جنس هاي غير اصلي آن مي باشد ولي بايد بدانيد زيبايي بي نظيري دارد. چراغ هاي جلو با بدنه خودرو هماهنگي دارند و به همين دليل زيبايي خودرو را افزايش مي دهند. استانداردهايي كه براي توليد اين چراغ ها رعايت مي شود موجب شده است كه بسياري از افراد از آن استفاد كنند و رضايت كافي از عملكرد چراغ ها داشته باشند. دقت داشته باشيد كه چراغ هاي غير اصل درست در جاي خود قرار نمي برند و زيبايي ماشين را تا حد زيادي كاهش مي دهند، به همين دليل شما بايد به دنبال بهترين و با كيفيت ترين نوع چراغ هاي جلو باشيد كه به درستي سر جاي خود قرار بگيرند و موجب زيبايي خودرو شوند. بدنه خودروي شما با استفاده از چراغ هاي غير اصل دچار آسيب مي شود و به همين دليل شما بدون توجه به قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور بايد نوع اصلي آن را خريداري كنيد، در اين صورت خيالتان از بابت كيفيت چراغ راحت است.

قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور

3. متريال هاي با كيفيت در توليد و ساخت چراغ به كار مي رود :

چراغ هايي كه غير اصل هستند كيفيت مناسبي ندارند و تمامي متريال هايي كه در توليد آنها به كار رفته است داراي بي كيفيت ترين و بدترين مواد اوليه مي باشد. بنابراين شما بايد به دنبال بهترين و با كيفيت ترين نوع آن باشيد، با اينكه قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور از نوع اصلي مقداري بيشتر است شما بايد دقت داشته باشيد كه تنها اين چراغ ها را خريداري كنيد. در غير اين صورت امكان دارد هم هزينه بيهوده اي پرداخت كرده باشيد و هم اينكه به ماشين شما آسيب وارد شود. شركت توليدي ماشين آزرا گرنجور تمامي لوازم يدكي كه روي خودرو نصب مي شود را هم به همراه ماشين ها توليد مي كند و به همين دليل شما هم بهتر است تمامي لوازم يدكي مورد نياز خود را از اين نمايندگي هايي شركت خريداري كنيد. با توجه به قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور كه رد سايت هاي اينترنتي مي توانيد آن را مشاهده كنيد بايد بدانيد اگر يك بار هزينه بيشتري را پرداخت كنيد بهتر است تا اينكه از چراغ هاي غير اصل استفاده نماييد.

4. تغيير رنگ نمي دهند :

چراغ هايي كه اصلي هستند در برابر نور خورشيد كه بسيار قوي مي باشد به هيچ عنوان تغيير رنگ نمي دهند و رنگ آنها طبيعي مي باشد. در واقع بايد بدانيد اين مسئله كه رنگ چراغ هاي خودرو طبيعي باشد امر بسيار مهمي است و شما هم بايد به اين مورد مهم دقت داشته باشيد. بنابراين زماني كه مي خواهيد قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور را پرداخت كنيد بايد به اين مورد توجه بسيار زيادي داشته باشيد. چراغ هايي كه اصل نيستند و كيفيت مناسبي ندارند در برابر نور خورشيد سريع رنگ عوض مي كنند و به همين دليل شايد بعد از مدتي هم عملكرد خود را از دست بدهند، ولي چراغ هاي اصلي بهترين متريال هاي توليدي را دارند و به همين دليل هرگز دچار از دست دادن رنگ نمي شوند.

قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور

5. قيمت مناسب :

 چراغ هاي استوك آزرا نسبت به مدل هاي ديگر از قيمت پايين تري برخوردار هستند، بنابراين اگر شما نمي خواهيد قيمت چراغ جلو آزرا گرنجور كه خريداري كرده ايد زياد باشد بهتر است نوع استوك آن را خريداري كنيد. ديگر انواع اين چراغ شايد قيمت بالاتري داشته باشد و شما قادر به خريد آن نباشيد. به طور كلي نوع استوك آن هم هزينه مناسبي دارد و هم كيفيت به كار برده شده در آن مناسب مي باشد. بر اين اساس شما مي توانيد نوع استوك آن را هم از نمايندگي هاي مجاز خريداري كنيد و مورد استفاده قرار دهيد.

 

۷۱ بازديد

برش استيل با ليزر براي تزئينات كابين آسانسور

همانطور كه پيش تر گفته شد استفاده از دستگاه برش ليزري براي بوجود آوردن طرح هاي شيك و زيبا و كاربرپسند مدتي است در صنايع مختلف از جمله دكوراسيون داخلي متداول شده است. به اين ترتيب صنعت آسانسورسازي نيز از اين رويه دور نبوده و براي طراحي و پياده سازي تزئينات داخلي كابين هاي آسانسور از برش ليزري ورق استيل براي تزئين هر چه بهتر و زيباتر داخل كابين استفاده ميكند. با استفاده از برش ليزري ميتوان طرح هايي با پيچيدگي و ظرافت بالا را در تزئينات داخل كابين آسانسور پياده سازي كرد كه در مقايسه با روش هاي ديگر برش استيل مدت زمان انجام كار در اين روش كاهش پيدا كرده است.

 

u289_z3.jpg

برش ليزري ورق استيل در تبريز

با توجه به اينكه برش ليزر امروزه در بسياري از حرفه‌ها از صنعت تا پزشكي به كار گرفته براي اعمال برش به بر روي متريال‌هاي مختلف استفاده ميشود. يكي از اين مواد، استيل مي‌باشد. هر جسم استيل كه مايليد تا به اشكال و قطعات مختلفي برش داده شود را ميتوان به وسيله برش ليزر انجام داد.

با توجه پيشرفت صنعت برش ليزر و همچنين نياز صنايع مختلف من جمله تابلو سازي ، گروه تبليغاتي الماس تبريز براي اولين بار در تبريز شهر اولين ها با استفاده از دستگاه برش ليزري ورق استيل آماده است تا نيازهاي گوناگون صنايع مختلف را در برش ليزري ورق استيل برآورده سازد، اميد آنكه با پيشرفتي اندك در صنعت خود بتوانيم گامي بلند در پيشرفت صنايع كشور برداريم.

 

 

۷۷ بازديد

اطلاعاتي درباره ي سينك آشپزخانه

 

وقتي صحبت از وسايل پركاربرد در دكوراسيون منزل مي باشد، مطمئنا سينك آشپزخانه جزو گزينه هاي اول است كه  خانم هاي خانه دار به طور مداوم با اين وسيله سر و كار دارند، شستشوي ظروف، ميوه جات و سبزيجات، آماده كردن غذا و بسياري از كارهاي ديگر در سينك انجام ميگيرد. بعد از انتخاب سينك مناسب يك چالش بزرگ براي هر كسي مي باشد كه قصد ساختن خانه يا تغيير دكوراسيون آن را دارد. پيشنهاد مي كنيم به توصيه هاي ساده و كاربردي زير توجه داشته باشد تا انتخاب براي شما آسان تر شود.

hlvg_image1.jpg 

راهنماي انتخاب سينك آشپزخانه

 

در سينك هاي تك لگن، انجام دو كار همزمان مشكل مي باشد.

 

انواع سينك آشپزخانه

 

?. سينك با يك لگن بزرگ

 

مزايا: يك سينك تك عميق به شما اجازه مي دهد به راحتي يك ماهي تابه ي بزرگ را بخيسانيد يا بشوييد يا مقدار زيادي از مواد غذايي را آماده كنيد.

 

معايب: شستشوي سبزي در اين نوع سينك ها در حالي كه ظروف كثيف در حال خيس خوردن هستند، نياز به مهارت دارد.

 

البته بعضي از توليد كنندگان براي حل اين مشكل لوازم اضافي مانند سبد سينك براي اين نوع سينك ها توليد كرده اند كه امكان انجام هم زمان شستشو و آماده سازي را فراهم مي كند.



 

در سينك هاي دوقلو با لگن هاي متفاوت، براي انجام دو كار مجزا طراحي شده اند.

?. سينك با دو لگن در اندازه هاي متفاوت

 

مزايا: سينك هاي دوقلو به شما اين امكان را مي دهند كه كارهايتان مانند شستن ظروف و آماده سازي مواد غذايي را جدا انجام دهيد. سينك هايي كه اندازه ي لگن آنها متفاوت است به اين منظور توليد شده اند كه شما كارهايي از قبيل شستن ظروف را در لگن بزرگتر و كارهاي ديگر مانند آماده سازي مواد غذايي را در لگن كوچكتر انجام دهيد. سينك هاي دوقلو در صورتي كه نخواهيد از ماشين ظرفشويي استفاده كنيد نيز كارآمد هستند، مي توانيد در يك لگن آب صابون بريزيد و در لگن ديگر آب براي شستشو.

 

معايب:  شستن و آب كشيدن ماهي تابه هاي بزرگ در لگن كوچكتر مشكل است.

 

راهنماي خريد تجهيزات آشپزخانه, تكنيك هاي انتخاب سينك هاي آشپزخانه

 

سينك هاي دوقلو با لگن هاي هم اندازه ، مناسب افرادي است كه قرينگي در طراحي را دوست دارند

 

?. سينك با دو لگن هم اندازه

 

مزايا: اين نوع سينك مناسب افرادي است كه قرينگي در طراحي را دوست دارند. اين سينك همچنين امكان انجام فعاليت هاي هم زمان (شستشو، آماده سازي و …) را به صورت جدا فراهم مي كند.

 

معايب: اين سينك ها ممكن است براي ماهي تابه هاي بزرگ، كوچك باشند.

 

انتخاب شيك ترين سينك هاي آشپزخانه,آشنايي با معايب و مزاياي انواع سينك ها

 

سينك سه قلو براي افرادي كه مي خواهند زباله را از غذا دور نگه دارند، گزينه ي خوبي است.

 

?. سينك با سه لگن (دو لگن بزرگ و يك لگن كوچك با امكان دفع زباله)

 

مزايا: شما مي توانيد از لگن دفع زباله به صورت مستقل از سينك استفاده كنيد.

 

معايب: در بعضي از مدل هاي سينك مانند اين مدل، شما نمي توانيد باقي مانده هاي غذا را از كانتر به لگن دفع زباله منتقل كنيد. اين نوع سينك ها چون عريض تر هستند، فضاي بيشتري را اشغال مي كنند.

 

براي افرادي كه مي خواهند زباله را از غذا دور نگه دارند، اين نوع سينك گزينه ي خوبي است.


 

شما همچنين مي توانيد به فروشگاه اينترنتي چلونگر مراجعه كرده و انواع سينك ظرفشويي يا سينك آشپزخانه را بصورت آنلاين ببينيد و در صورت نياز خريداري كنيد.

 

۷۳ بازديد

فروشگاه آنلاين  چيست؟

 

فروشگاه  انلاين  در واقع وب سايتي است كه در ويترين خود به عرضه كالا و خدمات مي پردازد و مشتري قادر به سفارش آن ها مي باشد. در فروشگاه هاي اينترنتي هزينه كالا و خدمات را به صورت آنلاين مي توانيد پرداخت كنيد و محصول مورد نظر را درب منزل تان تحويل بگيريد. در اين مقاله به بررسي اطلاعاتي درباره فروشگاه اينترنتي، كاربردها و مزاياي آن خواهيم پرداخت.

فروشگاه اينترنتي

فروشگاه هاي آنلاين: دلايل شكست فروشگاه هاي آنلاين چيست؟ - داده ... 

در فروشگاه اينترنتي اطلاعات مربوط به محصول مورد نظر نمايش داده مي شود و امكان خريد آن براي مشتري فراهم مي گردد. در اين فروشگاه ها محصولات و خدمات متفاوت دسته بندي مي شوند و با كليك روي هر يك قادر به مشاهده محصولات زيادي خواهيد بود. سبدي مجازي براي اين فروشگاه ها در نظر گرفته مي شود كه با استفاده از آن قادر به ثبت سفارشات خود خواهيد بود. امكان جستجوي محصولات در فروشگاه هاي  انلاين  برقرار شده است تا اقلام و يا برندهاي خاصي را كه به آن تمايل دارند جستجو كنند و محصول مورد نظر را سريع تر پيدا كنند.

 

 

۷۴ بازديد


نرده آهني ديوار و انواع محافظ نرده بالكن

انتخاب نرده آهني ديوار در واقع شامل نكات بسياري مي شود. زماني كه شما ميخواهيد يك حفاظ را انتخاب كنيد بايد بدانيد كه در واقع بايد پول بسياري خرج كنيد تا بتوانيد امنيت را تا حد زيادي برآورده كنيد. هرچقدر هم كه شما هزينه هاي بيشتري را براي حفاظ در نظر بگيريد انتخاب شما نيز متنوع تر خواهد شد. البته بايد بدانيد كه هزينه هاي اضافي هم خوب نخواهد بود. در اين بخش شما را با عوامل موثر در انتخاب نوع نرده آهني  آشنا كنيم.

كاربري حفاظ هم بسيار مهم است. شما بايد امنيت نرده آهني  را حفظ كنيد. بايد در اين زمينه انتخاب هاي خود را به دقت بررسي كنيد. ارتفاع و همچنين پيچيدگي هايي كه در اين زمينه وجود دارد به شما اجازه خواهد داد كه كار خريد و فروش نرده آهني  را به آساني انجام دهيد. اگر شما حتي در يك محل امن هم در وسط شهر زندگي كنيد دست شما باز است كه حفاظ هاي ساده اي مانند حفاظ هاي سرنيزه اي استفاده كنيد.

اگر شما در خارج از شهر زندگي مي كنيد، نرده آهني  مي تواند شامل شاخ گوزن و يا نيزاري مي شود. شما همچنين مي توانيد از حفاظ هاي سنگين استفاده كنيد.

 

نرده آهني  بسته به چه عواملي است؟

در واقع زماني كه شما ميخواهيد نرده آهني  را خريداري كنيد مانند بخش هاي ديگر بايد به سليقه مالك اين است كه بايد به آن دقت كنيد و در واقع حفاظ هاي ديواري براي زيباتر كردن ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند پس بايد به ويژگي هاي مختلف آن دقت كنيد.

 

ويژگيهاي نرده آهني

شما بايد در حين خريد نرده آهني  به نكته ها و ويژگي هاي اين نوع حفاظ ها هم مشخص كنيد. ويژگي هاي مختلف از جمله موارد زير مي توانند در خريد نرده آهني  حائز اهميت باشند.

جنس حفاظ يكي از مهم ترين موارد در انتخاب نرده آهني  است.

همانطور كه گفتيم تقريبا همه حفاظ هايي كه در شهر وجود دارند از جنس فولاد و يا آهن هستند. آنچه كه بايد بدان دقت كنيد اين است كه علاوه بر جنس حفاظ، ارتفاع حفاظ هم ميتوانيد متفاوت باشد اما معمولا نرده آهني  با ارتفاع بين يك متر تا يك متر و نيم ساخته مي شود. ارتفاع در واقع از جمله مهمترين بخش هايي است كه روي قيمت حفاظ ها اثر گذار خواهد بود. ضمن اينكه شما ميتوانيد ارتفاع هاي مختلفي را انتخاب كنيد اين نكته هم حائز اهميت است كه ارتفاع بايد به گونه اي باشد كه امنيت ساختمان را حفظ كند.

 

تراكم و نوع حفاظ آهني

تراكم حفاظ در واقع با استفاده از ميله دردهاي عمودي در هر متر متفاوت است. هرچقدر كه تراكم بالاتر باشد ميله هاي عمودي به هم نزديك تر خواهد بود. تراكم پايين به معني فاصله بيشتر ميله ها خواهد بود. هرچقدر كه تراكم كمتر باشد، هزينه هاي مربوط به ساخت حفاظ هم پايين تر خواهد بود. تراكم اين نوع حفاظ ها باعث امنيت بسيار بيشتر خواهد شد و زيبايي زيادي هم خواهد بود. نرده آهني  به انواع مختلفي تقسيم بندي مي شود كه از جمله آنها مي توان به طرح هاي سرنيزه اي، شاخ گوزني و همچنين بوته اي، نيزاري و ليليوم است.

منظور از نرده تراس و بالكن  چيست؟

آيا ميدانيد كه يكي از بهترين راه هايي كه شما توسط آن مي توانيد خانه و ساختمان خود را محفوظ كنيد استفاده از نرده تراس و بالكن  است؟ اين نوع حفاظ ها معمولا به شما كمك خواهند كرد كه به آساني هرآنچه را كه نياز است براي حفظ امنيت ساختمان خود ايجاد كنيد. معمولا اينطور گفته مي شود كه امروزه انواع مختلفي از حفاظ ها به بازار عرضه شده است كه نرده تراس و بالكن  تنها يك مدل از آن هاست. البته همچنان هم امنيت اين نوع حفاظ ها نسبت به سايرين بسيار بيشتر است.

 

نرده تراس و بالكن  چيست؟

زماني كه مي گوييم نرده تراس و بالكن  در واقع منظور اين است كه اين نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند. به همين دليل هم اغلب به آن ها نرده تراس و بالكن  گفته مي شود اما حفاظ ديوار و حفاظ پنجره نيز از جمله ديگر اسم هايي است كه به نرده تراس و بالكن  نسبت مي دهند. شايد تصور شما از اين نوع حفاظ ها اين است كه يك تكه آهن كه به يك شكل خاصي طراحي شده است روي ديوار و يا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اينطور نيست و در واقع زماني كه شما از اين حفاظ ها استفاده مي كنيد مي توانيد آن ها را با اشكال مشخصي براي استفاده انتخاب كنيد كه زيبايي نماي ساختمان شما را نيز حفظ خواهند كرد. در اين بخش مي خواهيم شما را با انواع نرده تراس و بالكن  آشنا كنيم.

نرده حفاظ بالكن آكاردئوني

درب آكاردئوني يكي از انواع حفاظ هاي آهني است كه در طرح هاي مختلف وجود دارد. در واقع اين نوع حفاظ ها تا حد بسيار زيادي امنيت را براي شما ايجاد خواهند كرد و عمده استحكام آن ها نيز ناشي از تسمه هاي عمودي است. به طور معمول اين نوع درب ها در نوع سه گل وچهارگل توليد مي شوند كه البته نوع سه گل آن ها بيشتر مورد استفاده است. در طرح هايي كه ارتقا يافته اند اما سه رديف لوزي با چهارخم براي آنها وجود دارد كه براي رفع نقص هاي احتمالي توليد شده است. اين نوع تسمه ها به هم جوش داده مي شوند و در عين اينكه زيبايي را دوچندان مي كند طرح هاي جديد استحكام بيشتري را نيز به خانه و ساختمان شما خواهند داد.

 

نرده حفاظ تراس و بالكن حفاظ شاخ گوزني

يكي از انواع مورد استفاده حفاظ بالكن ، حفاظ شاخ گوزني است. امروزه همانطور كه ميدانيد براي حفظ امنيت مكان هاي مختلف مانند منازل و همچنين مكان هاي تجاري از دوربين هاي مداربسته استفاده مي شود. البته هنوز هم استفاده از اين نوه حفاظ ها و به ويژه نرده تراس و بالكن  از سايرين مهم تر است چرا كه گفته مي شود امنيت را تضمين خواهد كرد. علاوه بر اين مي توان حفاظ ليليوم، حفاظ نيزار، حفاظ هاي بوته اي و همچنين حفاظ هاي آبشاري را نيز نام برد. پيشنهاد ما به شما اين است كه امنيت ساختمان خود را با نصب حفاظ هاي آهني تامين كنيد.

حفاظ شاخ گوزني اما ساختاري متفاوت نسبت به انواع ديگر حفاظ ها دارد و ميتوان گفت كه با نرده هاي قديمي متفاوت است. آنچه بايد بدانيد اين است كه سر حفاظ هاي شاخ گوزني بسيار نيز هستند كه توسط افرادي جوش داده ميشوند كه در اين زمينه متبحر اند. اين نوع حفاظ ها به صورت متراكم در طول و عرض هاي مختلف و همچنين رنگ هاي مختلف ساخته مي شوند. حفاظ شاخ گوزني يك ظاهر زيباي دارد كه به سر ديوار ساختمان ها يك جنبه امنيتي مي دهد و به دليل تراكم و همچنين تيز بودن باعث مي شود كه عبور از روي آنها غير ممكن باشد.

نرده تراس و بالكن  بوته اي

يكي ديگر از انواع حفاظ هاي آهني، حفاظ بوته اي است. شكل اين نوع حفاظ ها معمولا به شكل يك بوته آهني خواهد بود كه با توجه به سختي هايي كه دارد ميتوان گفت كه به هيچ وجه امكان پذير نخواهد بود. اين نوع حفاظ ها معمولا به شكل شاخه هاي پرپيچ و بسيار تيز هستند.

نرده فرفورژه و بالكن و تراس 

يكي ديگر از انواع نرده تراس و بالكن ، فرفورژه است كه همانطور كه از نام آن پيداست براي شما يك نيزار را تداعي خواهد كرد. اين نوع حفاظ ها در عين اينكه زيبايي را براي ساختمان شما ايجاد خواهند كرد برتري هاي خاصي نسبت به حفاظ شاخ گوزني دارد كه علاوه بر امنيت ميتوان آن را يك دكوراسيون خوب و عالي نيز دانست. نكته اي كه بايد به آن دقت كنيد اين است كه اين نوع حفاظ ها بايد توسط افرادي در اين زمينه طراحي و ساخته شوند كه متبحر هستند چرا كه كار جوش هاي آن ها نيز بايد بسيار عالي انجام شود.

انواع بسيار ديگري از نرده تراس و بالكن  نيز وجود دارد كه برگرفته از الهامات طبيعت است. در بين اين انواع حفاظ ها، ميتوان گفت حفاظ ليليوم هم از جمله مهمترين هاست. از نظر امنيتي مي توان گفت كه اين نوع حفاظ ها داراي امنيت بسيار بيشتري نسبت به انواع ديگر حفاظ ها دارد. اين نوع نرده تراس و بالكن  معمولا به صورت دو رنگ ساخته و رنگ آميزي مي شود . محاسن بسيار و فوق العاده اي دارد كه از جمله آنها ميتوان به امكان گسترش از مركز را مي دهد كه شما ميتوانيد توسط آن ارتفاع هاي دلخواه را فراهم مي كند.

مزيت هاي استفاده از حفاظ آكاردئون آهن ايرانيان

در صورت خريد حفاظ آكاردئوني آهن ايرانيان  يا هر محصول ديگر توليدشده در اين شركت، شما مي توانيد از مزاياي زير بهره مند گرديد:

1.    ايمني حاصل از دست رنج و تلاش هاي بي وقفه كادري مجرب در گروه آهن ايرانيان
2.    استحكام فوق العاده بالاي درب آكاردئوني و نيز پرچ هاي آن
3.    بدون هيچ گونه ايجاد سر و صدايي به هنگام باز و بسته كردن درب
4.    قيمت بسيار بهينه و مناسب درب هاي توليد شده در اين شركت معتبر
5.    حمل و نصبي رايگان و بسيار ساده در كوتاهترين زمان ممكن
6.    امكان بهره مندي از درب هاي تك جداره و دوجداره
7.    امكان بهره مندي از رنگ بندي هاي متنوع و جذاب
8.    بهره مندي از خدمات پس از فروش

و نيز بسياري ديگر از امكانات و قابليت هايي كه با خريد حفاظ آكاردئون آهن ايرانيان  مي توانيد

از آن ها نهايت استفاده را داشته باشيد.

بنابراين اگر به جهت ارتقاي سطح امنيتي منزل خويش به دنبال راه چاره اي هستيد و مي خواهيد

در كمال آسايش و آرامش شب را به صبح رسانده،

بهترين كار تماس با مسئولين فروش حفاظ آكاردئون آهن ايرانيان  است

تا محصول مورد نظر را با توجه به ارتفاع و عرض درب منزل شما و نيز با توجه به مدل و طرح هاي پيشنهادي

خود مي توانيد سفارش دهيد تا به اين منظور از دوام و استقامت بالا و نيز زيبايي ظاهري و منحصر

به فرد درب ها با رنگ بندي هاي متفاوت و جذاب و نيز امنيت و آسايش بيشتر حفاظ آكاردئون آهن ايرانيان

كار را به كاردان آن سپرده تا خيال خود را از همه جهت كاملا راحت و آسوده خاطر نماييد.

بنابراين در يك كلام ايمني كار را به آهن ايرانيان  بسپاريد تا با توليد درب هاي آكاردئوني

و نيز پنجره هاي آهني و ساير حفاظ هاي آهني درب و پنجره در قالب مدل ها و طرح هاي

متنوع بنا بر سليقه شخصي خويش، سد محكمي در برابر سارقين پديد آوريد.

 

 

درب آكاردئوني دوجداره خدمتي ارزنده از شركت آهن ايرانيان

شركت آهن ايرانيان  در راستاي توليد انواع و اقسام درب و پنجره هاي آهني

با بيش از ???? پروژه موفق در سطح كشور افتخار اين را دارد كه براي نخستين

بار درب آكاردئوني دوجداره را توليد و روانه بازار نموده است تا مشتريان زيادي

را به سمت خويش جلب نموده تا با خريد اين نوع درب از مزيت هاي فوق العاده

بالا و ويژگي هاي منحصر به فرد آن نهايت بهره را ببرند. درب آكاردئوني دوجداره

توسط توليدكنندگان شركت آهن ايرانيان  به اين صورت ساخته و طراحي شده است

كه داراي ? خم پرس جوش مي باشد كه همين امر سبب استحكام بالاي آن مي باشد

و برخلاف برخي از درب هاي ديگر هيچ گونه لرزش و تكاني هم ندارند كه اين از مزيت هاي

اين نوع از درب هاي آكاردئوني مي باشد. علاوه بر آن با قابليت هاي بالايي همچون:

طراحي توليد سازه هاي قوس دار و محدب، پوشش انواع رنگ، قابليت استفاده

از قفل مخفي بسيار مستحكم و قابل تعويض و… توانسته است خيلي زود جاي

خود را در اكثر خانه هاي امروزي مستحكم سازد.

بنابراين شما مي توانيد با خريد حفاظ آكاردئون آهن ايرانيان  پيشنهادها و سفارش هاي

مد نظر خويش را مبني بر ساخت و طراحي درب و پنجره هاي آكاردئوني مطرح سازيد

تا در اسرع وقت به سفارش شما رسيدگي گردد و پس از نصب و اجراي اين نوع از

درب و پنجره هاي آهني از هر گونه سرقت و يا مشكلات زياد ديگري جلوگيري به عمل آوريد

كه ممكن است آسايش و آرامش شما را براي مدتي به طور كلي بر هم زند.

تأثير حفاظ نرده شاخ گوزني  بر زيبايي ساختمان


با ارتقاي سطح دانش معماري در كشور، شاهد رشد چشمگيري در زيبايي نماي ساختمانها و استفاده از مصالح مختلف براي اين كار هستيم.

يكي از مصالح ساختماني كه براي زيبايي نماي ساختمان استفاده ميشود و از قيمت مناسبي نيز برخوردار ميباشد حفاظ شاخ گوزني است.

درواقع با جوش دادن ميلگردهاي نوك تيز به شكلي مانند شاخ گوزن، و نصب بر روي ديوار و رنگآميزي زيباي متناسب با رنگ نماي ساختمان، يكي از مصنوعات زيبا و چشمنواز دنياي معماري حاصل ميشود كه جداي از امنيت، چشم هر رهگذري را به خود جلب ميكند.

درواقع حفاظ نرده شاخ گوزني  را ميتوان جزء تكنيكهاي نسل جديد براي زيباسازي ساختمانها دانست
كه يكي از انواع حفاظ ساختمان به شمار رفته، طول عمر زيادي نيز دارد و نيازمند تعمير و نگهداري نيز نميباشد و اينكه قيمت حفاظ نرده شاخ گوزني  نسبت به ساير محصولات مشابه بسيار مناسب تر ميباشد.

حفاظ نرده شاخ گوزني  براي انواع نماهاي كامپوزيت، سنگي يا فلزي قابل پيادهسازي است.
سازنده ميتواند با تغيير ارتفاع و تراكم، حفاظ نرده شاخ گوزني  را كاملاً مطابق سليقهي خريداري كه سفارش ساخت حفاظ ساختمان را داده، بسازد تا با نماي ساختمان وي همخواني كاملي داشته باشد.

بعلت تغييرات قيمت حفاظ نرده شاخ گوزني  لازم است با ما تماس حاصا نماييد تا ضمن ارايه مشاوره مناسبترين قيمت حفاظ نرده شاخ گوزني  را دريافت نماييد.

حفاظ نرده شاخ گوزني 

 

مراحل ساخت حفاظ نرده شاخ گوزني  :


ساخت حفاظ نرده شاخ گوزني  ، با توجه به سفارش و نياز مشتري و نوع ديوار ساختماني كه حفاظ نرده شاخ گوزني  و حفاظ بايد نصب شود در ابعاد مورد نياز وي قابل ساخت و توليد است.

ساخت حفاظ نرده شاخ گوزني  مانند ساختن ساير انواع حفاظ ساختمان داراي مراحلي به شرح زير ميباشد:
ابتدا سازنده حفاظ به خريداري ميلگردها از سازنده ميلگرد و انتقال آنها به محل توليد حفاظ و ساخت حفاظ نرده شاخ گوزني  اقدام ميكند.

سپس ميلگردهاي خريداري شده در سايزهاي متفاوت و مطابق نياز براي ساخت حفاظ نرده شاخ گوزني  برشكاري ميشوند
( بايد از گيوتين استفاده شود تا شاخههاي اصلي و فرعي و شاخكهاي كوتاه بصورت زاويهدار بريده شده و به اندازه كافي تيز و برنده باشند).

جهت شكلدهي و خمكاري قطعات حفاظ، از دستگاه پرس استفاده ميكنند.

پس از خمكاري و شكلدهي، قطعات آماده شده تحويل جوشكار خواهند شد
تا اتصال قطعات براساس سفارش مشتري انجام شود (براساس تراكم، ارتفاع و چيدمان منظم سفارش شده). سپس مرحله پخت در كوره ميرسد.

حفاظ نرده شاخ گوزني  حفاظ فرفورژه پنجره

بعد از انجام جوشكاري و رنگآميزي پس از پاشيدن رنگ پودري
حفاظ داخل كوره پخت شده و در انبار قرار داده ميشود.

در اين مرحله كار ساخت به پايان رسيده و حفاظ نرده شاخ گوزني  ساخته شده آماده حمل به مكان نصب و انجام كارهاي نصب حفاظ ساختمان بر روي ديوار يا درب ميباشد.

منبع : حفاظ روي ديوار

 

  

 

۸۲ بازديد

اهميت تربيت بدني در دبيرستان

فوايد زيادي كه دانش آموزان از كلاسهاي آموزش بدني دبيرستان دريافت مي كنند وجود دارد كه باعث مي شود دانش آموزان در بزرگسالان مسئول شوند كه از اهميت يك سبك زندگي سالم آگاه هستند. دانش آموزان دبيرستاني سطح بالاتري از دانش مربوط به سلامت كلي را حفظ مي كنند كه به آنها كمك مي كند تا در مورد سلامت ، ايمني و بهزيستي خود تصميم گيري هاي تحصيل كنند.

تناسب اندام منظم

آمادگي جسماني يك مؤلفه مهم براي پيشبرد يك سبك زندگي سالم است. گنجاندن فعاليت تناسب اندام منظم به دانش آموزان كمك مي كند تا تناسب اندام خود را حفظ كنند ، قدرت عضلاني را توسعه داده و سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشند. يك فعاليت تناسب اندام منظم ، جذب مواد مغذي توسط بدن را بهبود مي بخشد ، فرايندهاي هضم را بهبود مي بخشد و فرآيندهاي فيزيولوژيكي را افزايش مي دهد.

اعتماد به نفس ايجاد مي كند

مشاركت در تربيت بدني در دبيرستان تأثير مثبتي بر شخصيت ، شخصيت و عزت نفس دانش آموز مي گذارد. علاوه بر اين ، فرايند تيم سازي مهارت هاي ارتباطي و مهارت هاي لازم براي همراهي و همكاري با دانشجويان با اقليت ها و شخصيت هاي مختلف قومي را تقويت مي كند.

مهارت هاي حركتي را توسعه مي دهد

تربيت بدني در دبيرستان براي رشد مهارت هاي حركتي و تقويت رفلكس ها ضروري است. هماهنگي دست و چشم و همچنين حركات خوب بدن بهبود مي يابد كه به پيشرفت وضعيت سالم بدن كمك مي كند.

j8c2_j.jpg

بهداشت و تغذيه

تربيت بدني اهميت سلامت جسمي را به دانش آموزان مي آموزد. دبيرستان دوره اي است كه دانش آموزان به تفسير معني "اضافه وزن" و اختلالات خوردن غلبه مي كنند. سلامت جسمي و آموزش ، دانش آموزان را از شيوه هاي درست غذا خوردن و دستورالعمل هاي اساسي براي تغذيه آگاه مي كند.

استرس را تسكين مي دهد

دانش آموزان دبيرستاني به دليل برنامه درسي ، مشق شب ، خانواده ها و فشار همسالان ، استرس قابل توجهي دارند. مشاركت در ورزش ، فعاليتهاي تفريحي يا ساير اشكال آمادگي جسمي روشي براي كاهش استرس ارائه مي دهد.

ملاحظات

درمورد فعاليتهاي بدني براي برخي از دانشجويان داراي مسائل بهداشتي ممكن است ملاحظات ويژه اي لازم باشد و دانشجويان بايد تحت نظر پزشك عمل كنند.

منبع : http://donyayetebsonati.blogtez.com

 

۷۱ بازديد

تشك رويال در برابر تشك خوشخواب

خريد تشك از آنجايي كه هم بر سلامتي شما تاثير دارد و هم هزينه آن نسب به موارد مصرفي در زندگي روزمره بيشتر است، مي‌تواند تا حدي سردرگم كننده باشد. شما بيش از 8 ساعت و شايد يك سوم عمر خود را بر روي تشك مي‌گذرانيد. و اين زمان طولاني مستقيما بر روي سلامت بدن شما و به خصوص سلامت ستون مهره شما موثر است.

از طرف ديگر در هنگام مراجعه به بازار با برندهاي مختلف و قيمت‌هاي بسيار متنوعي روبرو ‌مي‌شويد. اين همه اختلاف قيمت و برند براي بيشتر افراد گيج كننده است.شايد بسياري از ما تشك را با نام خوشخواب و رويال بشناسيم. اين مساله به دليل قدمت اين دو برند است. و يك اشتباه رايج در بازار به شمار مي‌رود. اگر شما نيز اين چنين فكر مي‌كنيد به شما پيشنهاد ‌مي‌كنيم كه پيش از خريد ادامه اين مطلب را مطالعه بفرماييد.

در خريد تشك ‌مي‌توان موارد مختلفي را در نظر داشت. آشنايي با اين موارد به خصوص در بازار ايران با توجه به اين كه علي‌رغم پيشرفت‌هاي اخير و حضور برندهاي خارجي، هنوز آنچنان كه بايد و شايد فروش به صورت تخصصي و علمي ‌شكل نگرفته است، مي‌تواند براي شما در هنگام خريد نقش كمك كننده داشته باشد.

wae7_w5.jpg

تشك خوشخواب،يا تشك رويال؟

بسياري پيش مي‌آيد كه وقتي يك برند براي اولين بار در بازار عرضه مي‌شود. و مورد استقبال قرار مي‌گيرد، نام آن به عنوان نام كلي سرويس ميان مردم رايج ‌مي‌شود. مثلا اكثر مردم به جاي كلمه “تاكسي اينترنتي” و حتي وقتي كه در حال استفاده از “تپ‌سي” هستند ‌مي‌گويند: “داريم اسنپ مي‌گيريم”؛ به دليل اولين بودن، به كارگيري كلمه اسنپ به جاي همه انواع تاكسي‌هاي اينترنتي رايج شده است.

تشك خوشخواب يكي از برندهاي ثبت شده و قديمي ‌در بازار تشك ايران به حساب ‌مي‌آيد. و محصولات آن سال‌هاست كه تحت نظارت شركت توليد كننده به بازار عرضه ‌مي‌شود. شايد به همين دليل باشد كه بسياري از مردم هنگام اشاره به تشك‌هاي فنري و يا تشك تخت خواب از عبارت “خوشخواب” يا “تشك خوشخواب” استفاده ‌مي‌كنند. متقابلا از آنجايي كه رويال نيز يك برند معتبر در زمينه توليد تشك در سطح جهان است. استفاده از آن نيز رايج است.


اما نكتهاي وجود دارد و بايد به آن توجه كنيد، آن هم اين كه برخلاف خوشخواب و آن چيزي كه شايد تاكنون در بازار و از زبان فروشندگان مختلف درباره برند رويال شنيده‌ايد، عنوان تشك رويال به دلايل مختلف مانند وجود عنوان خارجي مشابه در صنعت، و يا وجود شباهت با برند رويا در صنعت توليد تشك امكان ثبت نداشته است. به همين دليل تشك‌هايي كه در بازار با برند رويال عرضه مي‌شوند، بر خلاف خوشخواب در كارگاه‌هاي متعدد توليد شده و هيچ كدام برند ثبت شده ندارند.

مقايسه ساختمان تشك‌هاي رويال و خوشخواب

از نظر مدل و ساختمان، تشك‌ها غالبا داراي ساختمان مشخصي هستند. به طور كلي انواع تشك‌ها در بازار به دو نوع طبي و غير طبي تقسيم ‌مي‌شود. نمونه‌هايي كه با اسم طبي در بازار شناخته مي‌شوند. بيشتر به وسيله انواع فوم‌هاي توليد شده از مواد شيميايي‌ توليد شده و در نوع فنري نيز به جز اسكلت فنري كه به روش‌هاي مختلف به هم پيوسته شده‌اند،

لايه بندي رويي توسط پوشش‌هايي مانند نمد و پلي اتيلن صورت پذيرفته، پارچه بر روي تشك كشيده شده و در نهايت تشك ها بسته‌بندي مي‌شوند. پس از نظر ساختمان تفاوت آنچناني نه در ميان اين دو برند، بلكه در ميان انواع برندهايي كه در بازار در حال كار كردن هستند، نمي توان مشاهده كرد.

مقايسه كيفيت تشك‌هاي رويال و خوشخواب

از نظر كيفيت ازآنجايي كه خوشخواب برند ثبت شده است. و امكان فروش با قيمت بالاتر را دارد. معمولا از مواد با كيفيت‌تري چه در بخش اسكلت فلزي و چه در مواد ديگر در ساختمان تشك استفاده ‌مي‌كند. در مقابل از آنجايي كه رويال توسط توليد كننده‌هاي مختلف و معمولا به صورت كارگاهي توليد ‌مي‌شود، كيفيت ثابت نداشته و مواد با كيفيت‌هاي مختلفي در توليد آن به كار ‌مي‌روند.

و كيفيت آن مستقيما تابع انصاف توليد كننده است. يك نكته ديگر در مورد كيفيت و به ويژه كيفيت مواد اين است كه شركت‌هاي توليد كننده بزرگ مانند رويا و خوشخواب، به دليل اين كه بخشي از مواد اوليه خود را، خودشان توليد مي‌كنند، امكان اين را دارند كه از مواد گران‌تر و با كيفيت‌تر استفاده كنند .


به طور مثال براي لايه‌بندي روي فنر در اغلب تشك‌هاي رويال رايج در بازار از پلي اتيلين ( مشابه همان لايه‌هاي سفيدرنگ كه در جعبه‌هاي موز ديده‌ايد با ضخامت بالاتر) استفاده ‌مي‌شود. اما شركت‌هاي بزرگتر از آنجايي كه خط توليد ابر و فوم را دارند، از انواع ابر براي اين لايه بندي استفاده مي‌كنند. كه اين باعث گردش هواي بهتر، پوشش بهتر ستون فقرات، كمر و … ‌مي‌شود. و در نهايت بر روي سلامت شما به صورت جدي اثر گذار است.

كدام گزينه براي خريد مناسب تر است؟

شايد براي شما سوال باشد. كه با اين وضعيت توليد در بازار تشك، و با توجه به نقش مهمي‌كه در سلامت بدن دارند، چگونه ‌مي‌توان اطمينان به گزينه انتخابي داشت ؟ آيا خوشخواب و رويال با توجه به قيمت و كيفيت‌شان بهترين گزينه‌هاي بازار هستند؟ به نظر ما نه! پيشنهاد ما براي شما، خريد از برندهاي معتبر خارجي مانند بست و كلبك است.

اگر براي شما كيفيت در جايگاه اول قرار دارد. و ترجيح ‌مي‌دهيد كه هزينه خود را به جاي درمان مشكلات ناشي از استفاده از خريد تشك‌هاي بي كيفيت، صرف خريد يك تشك با كيفيت كنيد، در حال حاضر شايد اين گزينه‌ها بهترين پيشنهاد باشند.

كيفيت مواد مصرفي در اسكلت فلزي تشك‌هاي كلبك تركيه و تشك بست تركيه

تشك‌هاي كلبك و بست بي ترديد از بهترين برند‌هاي خارجي موجود در بازار ايران هستند. از نظر تعداد فنر از آنجايي كه اين برندها از سيستم ميكروفنر استفاد ‌مي‌كنند، تراكم بسيار بالاتري از فنر‌ها را در سطح تشك توليد خود به كار ‌مي‌گيرند، استفاده از ميكروفنرها نه تنها باعث افزايش حمايت تشك از ستون فقرات بدن شما ‌مي‌شود، بلكه باعث ‌مي‌شود كه كيفيت تشك نيز افزايش پيدا كرده و سال‌هاي بيشتري بتوانيد از آنها استفاده كنيد.

همچنين نوع ميكروفنر استفاده شده در اين تشك‌ها نيز با انواع فنرهاي به كار رفته در تشك هاي ايراني، متفاوت است. و به طور معمول از فنرهايي با كربن بالاتر در توليد اين تشك‌ها استفاده شده است. درصد بالاتر كربن در آهن مفتول اين فنرها باعث نرم تر شدن فنر و كاهش نرخ خرابي آن مي‌شود .

يكي ديگر از ويژگي‌هايي كه تشك‌هاي كلبك و بست در برابر نمونه‌هاي رايج بازار دارند، اين است كه در آن‌ها از سيستم فنرهاي منفصل استفاده ‌مي‌شود. براي در كنار هم قرار گرفتن فنرها در تخت خواب شما راه‌هاي مختلفي وجود دارد. برند‌هايي كه به صورت معمول و با قيمت پايين تشك خود را به بازار عرضه ‌مي‌كنند از سيستم سنتي بافت فنر به هم استفاده ‌مي‌كنند .

در اين تشك‌ها فنر‌ها كنار هم قرار گرفته و توسط فنر ديگري در داخل يك استراكچر يا سازه فلزي به هم بافته ‌مي‌شوند . بافته شدن فنرها به هم، چندين ايراد دارد. در وهله اول در هنگام استفاده از تشك و خوابيدن بر روي آن، شما سر و صداي زيادي را خواهيد داشت. و از آن جايي كه تشك معمولا در زمان خواب مورد استفاده قرار ‌مي‌گيرد، براي بسياري از افراد اين مسئله ‌مي‌تواند آزار دهنده باشد.

از طرفي ديگر با توجه به پيوسته بودن مجموعه‌ي فنرها، همه فنر‌ها با هم، در صورت تكان خوردن يكي، بقيه فنرها نيز تكان ‌مي‌خورند. كه اين ويژگي در نمونه‌هاي رايج و ارزان قيمت بازار نيز به خصوص در تشك‌هاي دو نفره آزار دهنده است. و با تكان خوردن يك نفر، فرد ديگر نيز تكان خورده و ممكن است از خواب بيدار شود. با استفاده از تكنولوژي فنرهاي منفصل يا پاكتي اين دو مشكل تا حدي برطرف شده است.


در تشك‌هاي كلبك و بست فنرها به جاي آنكه توسط مفتول فلزي به يكديگر بافته شوند، در داخل تعداد زيادي از پاكت‌هاي به هم چسبيده و متصل قرار گرفته اند . به اين ترتيب مساله سر و صدا و تكان‌هاي نا خواسته در تشك حتي المقدور كاهش يافته و حذف ‌مي‌شود .

كيفيت مواد مصرفي در ساير بخش‌هاي تشك‌هاي كلبك تركيه و تشك هاي بست تركيه

در تشك‌هاي كلبك و بست برخلاف آن نمونه‌هايي كه توسط برندهاي رايج در بازار توليد ‌مي‌شوند از مموري فوم استفاده ‌مي‌شودمموري فوم يا فوم‌هاي هوشمند داراي اين خاصيت هستند، كه به سادگي در شكل خود تغيير پذيري ندارند. نسبت اين كه يك تشك تا چه حد نرم و تا چه حد سخت باشد، يك نسبت مشخص است. و مموري فوم‌ها با هدف توليد تشك‌هايي كه اين نسبت را در بهينه‌ترين حالت ممكن خود نگه دارند توليد شده‌اند.

يكي از ايرادات رايجي كه شما و همه مصرف كنندگان ديگر تشك در طي ساليان در مورد تشك‌هاي خود با آن‌ها روبرو بوده‌ايد، اين است كه تشك‌ها پس از مدتي دچار گودي در وسط خود ‌مي‌شوند. و در اصطلاح رايج بازار تشك دفرمه ‌مي‌شود. مموري فوم‌ها با استفاده از طراحي ويژه خود در برابر اين تغيير شكل مقاومت ‌مي‌كنند. به عنوان جمع بندي ‌مي‌توان در نظر گرفت كه استفاده از مموري فوم هم از نظر سلامت و هم از نظر كيفيت تشك شما را ياري خواهد كرد.

كيفيت پارچه مصرفي در تشك‌هاي كلبك و بست تركيه

پارچه مورد استفاده در توليد تشك يكي از مواردي است كه بايد در هنگام خريد به صورت ويژه مورد بررسي و توجه شما قرار بگيرد. پارچه به دليل اين كه به صورت مداوم با بدن شما در تماس است، به شكل مضاعفي بر سلامت شما و خانواده شما در طولاني مدت تاثير ‌مي‌گذارد . استفاده از پارچه‌هاي معمولي براي توليد تشك با توجه به اين كه بيش از هشت ساعت از شبانه روز با آن‌ها در تماس هستيم كار نادرست و خطرناكي است.

در تشك‌هاي كلبك و بست ما شاهد آن هستيم كه بر خلاف آن چيزي كه به صورت رايج در بازار استفاده ‌مي‌شود، توجه ويژه اي به نخ و پارچه استفاده شده، انجام گرفته است. استفاده از نخ‌هاي يونيزه، نخ‌هايي از جنس نقره، استفاده از مواد مستخرج شده از آلوئورا در توليد، و بسياري از موارد ديگر از جمله تلاش‌هايي است كه در اين تشك‌ها براي حفظ و حراست از سلامتي كاربران صورت پذيرفته است.


به كارگيري اين متريال باعث كاهش حساسيت‌ها و همين طور كاهش رشد و نمو ميكروب‌ها در سطح محل خواب شما و خانواده عزيزتان ‌خواهد شد.

استاندارد و تضمين كيفيت در تشك‌هاي كلبك و بست

هر توليدكننده در مقابل بازار تعهدي دارد. و اين تعهد همان كيفيت و دوام محصول توليدي آن مجموعه است . شما با در كنار هم قرار دادن محصولات توليد تشك‌هاي كلبك و بست به وضوح مشاهده ‌مي‌كنيد، كه در طراحي آنها به جاي اين كه هزينه و يا ساير موارد مربوط به توليد مورد توجه قرار گرفته باشد، مصرف كننده سلامت و راحتي او مورد توجه بوده است.

اين ويژگي از بسته بندي تا مواد و متريال مورد استفاده از آن در تشك، به وضوح قابل ردگيري و مشاهده است. به همين دليل است كه اين برندها تا كنون توانسته‌اند حتي با قيمت بسيار بالاتر در بازار به كار خود ادامه داده و از توصيه شده‌ترين موارد در هنگام انتخاب تشك باشند.

در اين مقاله جاي آن نيست كه به بررسي استانداردها و تاريخچه استاندارد و اهميت آن بپردازيم. تقريبا ‌مي‌توان گفت كه تشك‌هاي كلبك و بست جزو معدود گزينه‌هاي بازار هستند كه استاندارد‌هاي مختلف را در حوزه‌هاي مختلف اخذ كرده اند. كيفيت خريد شما با توجه به استانداردهاي اخذ شده توسط تشك‌هاي كلبك و بست تضمين شده است.

خدمات پس از فروش يكي ديگر از آيتم‌هايي است كه شما در هنگام خريد تشك بايد به آن‌ها توجه كنيد. در خريد تشك‌هاي ايراني و ارزان قيمت معمولا خدمات پس از فروش در نظر گرفته نمي‌شود. اما تشك‌هاي كلبك و بست با توجه به احترا‌مي‌كه براي مشتري قائل هستند و توان بالاي مديريتي مجموعه خود، در سرتاسر ايران امكان استفاده از خدمات پس از فروش را قائل شده‌اند. نكته ديگر استفاده از گارانتي است.

معمولا بر روي بر چسب همه توليد كنندگان تشك، نشاني از گارانتي داده شده است. اما بايد توجه كنيد كه با خريد برند‌هاي معتبر مانند تشك‌هاي كلبك و بست، شما اين اطمينان را داريد كه در هر زمان كه اراده كنيد، خواهيد توانست از گارانتي استفاده كنيد. و در واقع گارانتي ارائه شده به شما، توسط فروشنده معتبر است.
در نهايت فراموش نكنيد كه نتيجه انتخاب تشك مناسب و استاندارد اينست كه، اولا تشكها سال‌ها به صورت سالم همراه شما خواهد بود. و ثانيا بر روي سلامتي شما و خواب شما تاثير بسيار مثبت خواهد گذاشت. بطوري كه هر روز هنگامي كه از خواب بيدار مي شويد سرحال تر و پر نشاط تر روز خود را آغاز مي كنيد .

زيرا كه با استفاده از اين تشكها خواب آرامي را تجربه مي كنيد.و اين يكي از مهمترين تفاوت‌هاي بين تشك با استاندارد بالا و بين‌المللي، و تشك هاي غير استاندارد ايراني به شمار مي رود. اگر در اين انتخاب ترديد داريد باعث افتخار مجموعه ما و كارشناسان ما خواهد بود تا بتوانيم شما را تا سر حد ممكن ياري رسانيم.

منبع : https://bestkelebek.ir/

 

 

۷۶ بازديد

??#كتاب_ياد_جنگل_دور

#گوردون_اوراينز | مترجم: كاوه فيض اللهي | #نشر_نو

اين كتاب همراه با مقدمه مفصل و راهگشاي مترجم با بهره‌گيري از مدل انتخاب زيستگاه در پرندگان و شبيه‌سازي آن با رفتار انسان، به فرضيه ساوانا – علفزاري با درخت‌هاي پراكنده كه نزديك به ?? درصد از سطح خشكي‌هاي زمين را مي‌پوشاند مي‌رسد و واكنش ما به درختان با شكل‌هاي مختلف را تبيين مي‌كند. جانِ سخن اوراينز اين است كه بسياري از واكنش‌هاي انسان به طبيعت تصادفي نيست بلكه ريشه‌اي عميق در گذشته‌ي تكاملي ما دارد و بسياري از سليقه‌هاي ما در زيبايي‌شناسي، نتيجه‌ي ماندگار انتخاب طبيعي است. خواندن اين كتاب با تصاوير پرشمار بي‌شباهت به دفترچه يادداشت‌هاي شرلوك هولمز براي حل يك معماي جنايي نيست. چرا كه همراه با نويسنده در يك جنگل يا موزه آثار هنري قدم مي‌زنيد.

??#كتابچه_پاد_زيبايي_شناسي ‌

#آلن_بديو | مترجم: علي معصومي| #انتشارات_نگاه

پاد زيبايي شناسي نوعي رابطه‌ي فلسفه با هنر است كه بر پايه آن، هنر خود مولد حقيقت‌هاست. پاد زيبايي‌شناسي هنر را به صورت شي يا موضوع فلسفه درنمي‌آورد و به جاي پرداختن به تاملات زيبايي شناختي دقيقا به توصيف تاثيرهاي درون فلسفه‌اي مي‌پردازد كه هستي مستقل اثرهاي معين هنري را از خود به جا مي‌گذارد.

??#كتاب_شيوه_فني_نمايش_نامه_خواني (از پايان تا آغاز و از آغاز تا پايان)

#ديويد_بال | مترجم: محمود كريمي حكاك | #نشر_لوح_سيمين

كتاب حاضر كه بر اساس مطالعه و موشكافي دقيق صدها نمايش‌نامه از هر سبك و هر دوره‌اي تنظيم شده، حاصل تجربيات و تحقيقات خستگي‌ناپذير ديويد بال در دوراني است كه به عنوان مدير ادبيات دراماتيك تئاتر كاتري در هر سال مسئول تجزيه و تحليل ده‌ها نمايش‌ را به عهده داشت.

?? جهت مشاهده‌ و يا خريد اينترنتي كتاب به وب‌سايت كاواك مراجعه نماييد. www.cavack.com

 

?+